Vandaag opent in Rotterdam de eerste supermarkt van Upfront, het merk dat bekend werd met sportvoeding en nu de stap zet naar fysieke winkels. De oprichters investeerden meer dan 750.000 euro eigen kapitaal en werkten negen maanden aan het ontwerp en de bouw. Volgens mede-oprichter Mark de Boer heeft het team "alles gegeven" om de winkel op tijd klaar te krijgen, zo schrijft hij op LinkedIn.
De nieuwe supermarkt wijkt sterk af van traditionele formules. In plaats van tienduizenden producten liggen er minder dan tweehonderd artikelen in de schappen, allemaal van het merk Upfront en zonder additieven of ultrabewerking, waarbij groenten en fruit ook een belangrijk onderdeel zijn. Het concept is erop gericht keuze te beperken om voeding weer eenvoudiger en transparanter te maken.
Tijdens testdagen afgelopen weekend presteerde de winkel boven verwachting: de omzet per vierkante meter lag zelfs hoger dan die van een gemiddelde Apple Store, meldt De Boer.
De winkel aan de Van Nelle Fabriek is morgen al open van 12.00 tot 19.00 uur. Ondertussen kijkt Upfront direct vooruit. Het bedrijf zoekt een fulltime assetmanager en is al bezig met de zoektocht naar locaties voor vier nieuwe winkels.
Voor meer informatie:
Upfront
www.upfront.nl