Carrefour heeft eind november een opvallend pop-upconcept gelanceerd op het Poelaertplein in Brussel, vlak bij de kerstmarkt en het reuzenrad. Met dit tijdelijke project, genaamd The Box by Carrefour, mikt de supermarktketen duidelijk op een jonger publiek.
De winkel is bescheiden van formaat – slechts 45 vierkante meter – en is opgebouwd uit containers, verspreid over twee verdiepingen. Opmerkelijk: het hele bouwwerk stond al na vier dagen. Ondanks het compacte formaat kun je er uit een verrassend ruim assortiment kiezen. Je vindt er zo'n 400 producten, waaronder verse maaltijden zoals salades, soepen, broodjes en kant-en-klare gerechten, maar ook een selectie hartige kruidenierswaren. De nieuwste drankhypes ontbreken evenmin: zo staan kombucha en kefir gewoon in het schap.
Wie zijn maaltijd liever niet meeneemt, kan terecht in het kleine eetgedeelte op de bovenverdieping – een ruimte van 18 vierkante meter waar je ter plekke kunt eten.
Als dit Brusselse experiment aanslaat, wil Carrefour het concept volgend jaar uitrollen naar vijf andere steden.
Bron: gondola.be