Twee keer prijs voor de winnaars van eerder: Dirk en Nettorama, en voor beide formules zelfs vier keer op rij. Maar wie denkt dat daarmee alles bij het oude blijft, heeft het mis, aldus 'Supermarktkompas'. De wintermeting van dit formuleonderzoek laat zien dat er onder het oppervlak veel in beweging is, aldus onderzoeker Marco Maatman.
© Dirk
Voor beide ketens is dit nu de vierde opeenvolgende keer dat ze deze eer ontvangen. Volgens Food Personality die een preview kreeg van de wintermeting van 'Supermarktkompas' vinden er echter veel verschuivingen plaats in de markt. Dirk, die aan kop gaat onder de landelijke supermarkten, voelt de druk van concurrenten Aldi en Lidl, die sterk stijgen in waardering en daarmee dichterbij komen.
Nettorama heeft zijn toppositie regionaal behouden, ondanks de uitdagingen van een grote transformatie waarbij Boni-supermarkten worden omgebouwd naar Nettorama-vestigingen. Dit proces vraagt veel van de organisatie en leidt ook tot een daling in het prijsimago en de AGF-score.
Klik hier voor het hele artikel uit Food Personality
Voor meer informatie:
Marco Maatman
supermarktKOMPAS
Tel.: +31 6 53 80 51 64
[email protected]
www.supermarktkompas.nl