Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Asda verkoopt 24 winkels en een distributiecentrum - en least ze terug

Ocado Group opent eerste CFC in Polen met Auchan Polska

VK: Lidl viert de opening van de 1000e winkel
Lidl GB kondigt aan: "Ter gelegenheid van de opening van onze 1000e winkel in het VK introduceert Lidl GB iets bijzonders voor de feestdagen - 's werelds enige Lidl Peperkoekwinkel. Deze kits, geïnspireerd op onze nieuwste winkel in East Grinstead, Sussex, bevatten alles wat consumenten nodig hebben om thuis hun eigen Lidl kunstwerk te bouwen, compleet met eetbare Lidl borden en zuurstok paaltjes."
Bron: corporate.lidl.co.uk

Ocado Group opent eerste CFC in Polen met Auchan Polska
Ocado Group heeft een nieuwe mijlpaal bereikt met de lancering van het eerste customer fulfilment centre (CFC), waar online bestellingen van groenten, fruit en andere producten worden verzameld, verpakt en klaargemaakt voor levering aan de consument. Dit in samenwerking met Auchan Polska in Wilcza Góra, nabij Warschau. Dit CFC, met een oppervlakte van 16.000 m², werd binnen 12 maanden gebouwd, wat de snelste bouwtijd voor een Ocado CFC van dit type is.
Bron: ocadogroup.com

Worldpanel: FMCG-uitgaven in Frankrijk stijgen, Coopérative U en E.Leclerc versterken hun positie
In Frankrijk hebben consumenten hun uitgaven aan snel roterende consumentengoederen (FMCG) in grote winkels met 2,1% verhoogd in de vier weken tot 2 november 2025, gemotiveerd door een hogere aankoopfrequentie, aldus Worldpanel. Coopérative U behaalde de grootste toename van marktaandeel met een stijging van 0,5 percentagepunten naar 12,9%, terwijl E.Leclerc eveneens steeg met 0,3 punten naar een marktaandeel van 24,4%.
Bron: esmmagazine.com

Ierland: Musgrave Group boekt solide resultaten in uitdagende tijden
De Ierse retailgroep Musgrave meldt een omzet van €5,2 miljard voor het boekjaar 2024, beschrijvend als een jaar van robuuste groei binnen een uitdagende marktomgeving. Als moederbedrijf van SuperValu realiseerde de groep een winst voor belastingen van €134,5 mln voor 2024, een toename vergeleken met €128,1 mln het jaar ervoor.
Bron: esmmagazine.com

VK: Asda streeft naar 568 miljoen pond door verkoop en leaseback van winkels
Asda heeft aangekondigd dat ze 24 winkels en een distributiecentrum zullen verkopen en terugleasen om 568 miljoen pond te vergaren. Dit wordt gezien als een zwaktebod, aangezien de met schulden belaste retailer te maken heeft met dalende verkopen.
Bron: theguardian.com

Holy Moly breidt uit naar Tesco Ierland
De producent van natuurlijke avocadoproducten Holy Moly betreedt de Ierse markt met de lancering van drie hoofdproducten exclusief in Tesco Ireland. De producten Holy Moly Guacamole, Holy Moly Smashed Avocado en Holy Moly Smashed Avocado Minis zijn nu te vinden in het gekoelde gangpad van Tesco-winkels in heel Ierland.
Bron: kamcity.com

Lidl Ierland als meest duurzame supermarkt erkend in RepTrak® Sustainability Index 2025
Lidl Ierland is gekroond tot de meest duurzame supermarkt en 6e meest duurzame organisatie in de Ierse RepTrak® Sustainability Index 2025-studie onder 100 prominente organisaties.
Bron: retailnews.ie

Starship Technologies en Uber Eats verenigen voor robotbezorging in Europa en de VS
Starship Technologies en Uber Technologies werken samen om autonome bezorging via robots in te zetten over verschillende markten. De samenwerking start in december in het VK, waarna het zich in 2026 uitbreidt naar andere Europese landen en in 2027 naar de VS.
Bron: retailtechinnovationhub.com

Walmart gedijt verder dankzij technologische vooruitgang
Het derde kwartaal heeft Walmart veel succes gebracht, met een omzetstijging van 5,8% naar $179,5 miljard en een vergelijkbare omzetgroei in de VS, exclusief brandstof, van 5,3%. Het aantal transacties nam met 3,1% toe, terwijl het gemiddelde aankoopbedrag met 2,1% steeg. E-commerce groeit al voor het zevende kwartaal op rij met meer dan 20%, nu met 28%.
Bron: supermarketnews.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer