Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

In Vlaanderen heeft Ahold Delhaize nu Colruyt ingehaald

Ahold Delhaize, met formules als Albert Heijn, Delhaize en bol.com, wint terrein in Vlaanderen en haalt Colruyt voor het eerst in, meldt de Belgische krant De Standaard. Volgens de krant halen de Ahold Delhaize-formules de meeste weken een groter marktaandeel dan Colruyt, een trend die de machtsverhoudingen in de Belgische supermarktsector op scherp zet. In Franstalig België blijft Colruyt wel dominant, al vormt de opmars van Intermarché daar een groeiende uitdaging.

Colruyt kocht met de overname van Smatch en Match extra marktaandeel, maar ziet zijn kernwinkels al twee jaar terugvallen. Ondertussen drukken Albert Heijn met diepe kortingen en Delhaize met het budgetassortiment 'kleine leeuwtjes' op de prijsperceptie in de markt. De verzelfstandiging van de voormalige Delhaize-supermarkten blijkt commercieel succesvol, en de keten opent binnenkort acht nieuwe grote winkels via zelfstandigen, een expansie die onder het oude model niet mogelijk was.

Bron: De Standaard

Gerelateerde artikelen → Zie meer