Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Consumentenbond:

Huismerken vaak beter dan A-merken, vooral op smaak en prijs

Uit 19 tests van de afgelopen vijf jaar blijkt dat huismerken structureel beter presteren dan A-merken, meldt Distrifood op basis van gegevens van de Consumentenbond. In 58 procent van de gevallen scoort het huismerk het hoogst, terwijl het A-merk slechts in 37 procent van de tests de winnaar is. Vooral op smaak doen huismerken het opvallend goed: bij producten zoals ketchup, pizza margherita, tomatensoep en kwark komen zij in driekwart van de tests als lekkerst uit de bus.

Niet alleen voor de smaak, maar ook voor de portemonnee zijn huismerken gunstig. Zelfs wanneer consumenten A-merken in de aanbieding kopen, zijn huismerken vaak goedkoper. Daarnaast blijken huismerken vaker producten met keurmerken voor dierenwelzijn en milieu te voeren, terwijl A-merken op duurzaamheid soms achterblijven. Alleen op het gebied van gezondheid zijn A-merken en huismerken gemiddeld gelijkwaardig.

Bron: Distrifood

Gerelateerde artikelen → Zie meer