Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Carrefour België: sterke commerciële groei in derde kwartaal

Carrefour België heeft in het derde kwartaal van 2025 een sterke commerciële groei van 2,1% op vergelijkbare basis (LFL) gerealiseerd. Deze stijging werd gedreven door een toename in verkoopvolumes.

© Vadreams | Dreamstime

"Deze aanhoudende groei bewijst dat de commerciële initiatieven van Carrefour België succesvol zijn", meldt de van oorsprong Franse supermarktketen. "Het toont ook de veerkracht van het unieke, hybride model met verschillende winkelformules (hypermarkten, supermarkten Market, convenience stores Express en e-commerce), en dit in een Belgische markt die gekenmerkt blijft door een intensere concurrentiedruk."

In lijn met verwachtingen
Op groepsniveau behaalde Carrefour een omzet van 22,61 miljard euro in het derde kwartaal, wat eveneens neerkomt op een groei van 2,1% op vergelijkbare basis. Deze resultaten liggen in lijn met de verwachtingen van analisten en bevestigen de financiële doelstellingen voor 2025, waaronder een lichte stijging van de EBITDA, het courant bedrijfsresultaat en de vrije kasstroom.

Het bedrijf benadrukt dat het hybride model en de verschillende winkelformules bijdragen aan de veerkracht van Carrefour België, ondanks de uitdagende marktomstandigheden.

Bron: Carrefour België

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer