Aldi VK heeft een nieuw "Aardappeljasje" geïntroduceerd, wat perfect aansluit bij het koudere herfstseizoen en de toenemende populariteit van aardappelgerechten.
Dit limited edition puffer jacket, ontwikkeld in samenwerking met het Londense modehuis Agro Studio - bekend om hun creaties voor iconen als Beyoncé en Lady Gaga - is voorzien van een fleece voering en een buitenlaag die is geïnspireerd door de textuur van een aardappelschil. Dit unieke kledingstuk zal worden weggegeven via social media acties op de TikTok, Instagram en Facebook kanalen van Aldi.
© Aldi
De lancering volgt op een consumentenonderzoek in opdracht van Aldi, waarbij 2.000 inwoners van het Verenigd Koninkrijk werden ondervraagd over hun seizoensgebonden gewoonten. Uit de resultaten blijkt dat 82% van de respondenten uitkijkt naar de herfst na een ongewoon hete zomer, terwijl 85% aangaf dat kou het minst leuke aspect van het seizoen is. Ongeveer 40% ziet oktober als het begin van het 'gepofte-aardappelseizoen', en 95% is van plan om zich over te geven aan 'gezellige' activiteiten zoals het bereiden van warme maaltijden, wandelen en meer tijd binnenshuis doorbrengen.
Volgens het onderzoek zijn vier op de vijf respondenten van plan om deze maand minstens één 'bankdag' te houden, en 59% gaf aan het Scandinavische concept 'hygge' te hebben omarmd, dat draait om comfort en ontspanning.
Aldi verwacht dat in oktober en november zo'n 2 miljoen kant-en-klare jack potatoes, geprijsd op £2,35 (US$2,97), over de toonbank zullen gaan in hun winkels.