Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Temu zet in op Europese boodschappenmarkt: '80 procent van verkoop via lokale verkopers'

De Chinese e-commercereus Temu stort zich op de Europese markt voor boodschappen, een markt die in Nederland alleen al goed is voor meer dan €50 miljard. Volgens Distrifood laat Temu weten dat het niet zelf producten verkoopt, maar fungeert als marktplaats waar consumenten regionale producenten en merken kunnen vinden.

Het platform rekent commissies aan verkopers en wil hen zo helpen hun bereik te vergroten, met een focus op lokale producten en snelle bezorging. Temu werkt daarbij samen met PostNL en DHL. Het bedrijf verwacht dat 80 procent van de verkopen in Europa uiteindelijk via lokale verkopers en logistiek verloopt. Met dit model hoopt Temu een alternatief te bieden voor bestaande spelers als Albert Heijn, Picnic en Lidl.

Bron: Distrifood

Gerelateerde artikelen → Zie meer