Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Restaurantketens populairder bij 18- tot 35-jarigen

Nederlandse restaurantketens trokken het afgelopen jaar 7,3 miljoen bezoekers. 't Zusje is het populairst (13%). Restaurantketens zijn vooral populair onder 18- tot en met 34-jarigen. The Seafood Bar is juist favoriet bij 50-plussers. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders.

© Nationale Benchmark Restaurantketens

' t Zusje het meest bezocht
De helft van de volwassen Nederlanders (50%) bezocht het afgelopen jaar minstens één keer een restaurantketen. Dat zijn ruim 7,3 miljoen bezoekers. 't Zusje trekt de meeste gasten (13%), gevolgd door Loetje en De Beren (beiden 11%). La Cubanita (10%) en Happy Italy (5%) maken de top vijf compleet.

Restaurantketens populairder bij 18- tot 35-jarigen
Restaurantketens zijn vooral populair onder jongvolwassenen. Maar liefst 76% van de 18- tot en met 34-jarigen bezocht het afgelopen jaar een keten. Onder 35- tot en met 49-jarigen (49%) en 50-plussers (37%) ligt dit aandeel aanzienlijk lager. Dit is ook terug te zien bij sommige individuele ketens. Zo at bijna een vierde (23%) van de 18- tot en met 34-jarigen het afgelopen jaar bij 't Zusje, tegenover 13% van de 35- tot en met 49-jarigen en slechts 7% van de 50-plussers.

Bron: Multiscope

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer