Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Platform Bioindehoreca.nl inspireert horeca-ondernemers vaker voor biologisch te kiezen

Minder vlees, meer lokaal, minder verspilling: steeds meer horeca-ondernemers kiezen voor een menukaart met impact. Meer biologische ingrediënten in de keuken en op de menukaart lijken daarin logische stappen. Toch is het marktaandeel biologisch in de horeca nog steeds kleiner dan 2%. Het rapport van The Food Research Company (april 2024) liet zien dat een gebrek aan kennis over biologisch, de hogere prijs(perceptie) en de lastige verwaarding van biologisch in de horeca, belangrijke redenen zijn voor de biologische niche in dit kanaal. Met het online platform Bioindehoreca.nl en mooie events inspireert foodservicegroothandel BD-Totaal duurzame horeca-ondernemers vaker voor biologisch te kiezen.

© Bioindehoreca.nl

Zelfstandige horeca kiest vaker voor bio
De strategie voor meer focus op de duurzame horeca is een heel bewuste keuze voor de duurzame grossier uit Houten. Floris van den Besselaar (operationeel manager bij BD-Totaal): 'Wij zien de afgelopen maanden een flinke groei in ons klantenbestand. De groei lijkt vooral te komen van zelfstandige horecazaken. Deze ondernemers staan open voor meer verduurzaming van hun horecazaak en slaan aan op de voordelen van biologisch. Deze ondernemers zijn niet gebonden aan hoofdkantoren en inkoopprocedures en kunnen snel en makkelijk hun inkoopstrategie aanpassen richting meer biologisch.'

De voordelen van biologisch
Met het nieuwe online platform zet BD-Totaal in op verdere groei van deze klantgroep. Meer biologisch in de keuken en op de menukaart kan de horeca flink wat voordelen opleveren. Zo stijgt het kwaliteitsimago en is de horecagast bereid voor deze kwaliteit te betalen. Ook verbetert het de aantrekkelijkheid als (potentiële) werkgever en biedt het horecazaken verhalen die gasten echt weten te raken.

Live-cooking in grootste bio wijngaard van Nederland
Met nieuwsbrieven, whitepapers, social media content en inspiratie-events, zet BD-Totaal in op een flinke stroom bezoekers naar het online platform. Het eerste inspiratie-event staat op de planning: een live-cooking event in een biologische wijngaard op 15 september aanstaande. Deelnemers krijgen een unieke rondleiding op de grootste biologische wijngaard van Nederland: wijnhoeve Colonjes in Groesbeek. Dit op een moment dat de wijngaard op haar allermooist is, namelijk net voor de pluk. Daarnaast leren deelnemers met een kook- en wijndemonstratie alles over de impact van biologische wijn op hun kaart. Er zijn nog plaatsen beschikbaar.

Voor meer informatie:
BD-Totaal
Lichtschip 31
3991 CP HOUTEN
030 – 287 14 45
[email protected]
www.bioindehoreca.nl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer