Familiebedrijf Harris Farm overtreft Coles, Woolworths en Aldi met opzienbarende supermarktprijs: 'Hevig concurrerend'
De hoogwaardige keten Harris Farm, gespecialiseerd in vers fruit en levensmiddelen, heeft vier onderscheidingen gewonnen tijdens de Customer Satisfaction Awards van Finder. Hiermee hebben zij concurrenten Coles, Woolworths en Aldi verslagen.
Bron: au.finance.yahoo.com
Hoe Maxi gezonde veranderingen bevordert binnen gemeenschappen in Servië
Ahold Delhaize verklaarde: "Ons doel is klanten te inspireren en te ondersteunen bij het maken van gezondere en duurzamere keuzes, terwijl we tegelijkertijd werken aan een duurzamer voedselsysteem. Met trots willen we de aandacht vestigen op de recente successen van ons Servische merk Maxi. Dankzij samenwerking met meer dan 200 lokale telers hebben Maxi-klanten het afgelopen jaar kunnen profiteren van een breed assortiment lokale producten op de Maxi-weekmarkten. Bovendien heeft de samenwerking met de Faculteit der Landbouw geleid tot een aanzienlijke uitbreiding van het aanbod van groenten en fruit zonder resten van gewasbeschermingsmiddelen."
Bron: newsroom.aholddelhaize.com
Checkers introduceert Zuid-Afrika's eerste slimme winkelwagentje met ingebouwde scanner en automatische betaling
De Shoprite Group bericht: "Checkers heeft het eerste slimme winkelwagentje van Zuid-Afrika gelanceerd, waarmee ze een pionier zijn in het bieden van een technologiegedreven, frictieloze winkelervaring. Met de Xpress Trolley kunnen klanten artikelen onderweg scannen en inpakken, de totaalkosten bijhouden en direct via de trolley betalen zonder in de rij te hoeven staan of bij een traditionele kassa af te rekenen.
Bron: shopriteholdings.co.za
Noord-Macedonië lanceert digitaal platvorm ter ondersteuning van telers
Het seizoen 'Makedonsko Najdobro' (Macedonië's Beste), gesteund door het ministerie van Landbouw, heeft als doel de binnenlandse landbouwproductie te verhogen, de welvaart op het platteland te bevorderen, de bewustwording van de kwaliteit en authenticiteit van lokale producten te vergroten en de toegang tot Macedonische land- en tuinbouwproducten te verbeteren. Hiervoor is het platform makedonskonajdobro.mk opgezet om telerregistratie en promotie te vergemakkelijken, de Macedonische productie in de schijnwerpers te zetten en verkooppunten te registreren. Retailers in de levensmiddelensector in Noord-Macedonië zijn reeds begonnen met het labelen van binnenlandse producten, waardoor consumenten Macedonisch geteelde producten zoals appels, tomaten en aardappelen sneller kunnen herkennen en kiezen.
Bron: esmmagazine.com
Nederland: Jumbo zet maatstaf voor regeneratieve landbouw met nieuwe aardappellijn
Jumbo heeft aardappelen op de markt gebracht die regeneratief zijn geteeld door Nederlandse telers, en claimt hiermee een primeur binnen supermarkten in Nederland. Deze aardappelen horen bij een nieuwe AGF-lijn met regeneratief geteelde aardappelen, groenten en fruit, zoals Jumbo zelf aangeeft.
Bron: esmmagazine.com
Lidl passeert Morrisons als op vier na grootste supermarkt in het VK
Lidl staat op het punt Morrisons te overtreffen als de op vier na grootste supermarktketen in het VK. Deze opmars volgt op een aanzienlijke omzetstijging, terwijl consumenten probeerden te besparen op hun gestegen huishoudrekeningen door scherp geprijsde levensmiddelen te kiezen. De Duitse discounter realiseerde een omzetgroei van 10,7% gedurende de drie maanden tot 11 augustus, meer dan het dubbele van de bredere marktgroei van 4,5%, zoals blijkt uit gegevens van marktonderzoekers Worldpanel, voorheen Kantar.
Bron: theguardian.com
EU beoordeelt overname van Deliveroo door DoorDash via versnelde procedure
De geplande overname van Deliveroo door het Amerikaanse DoorDash, met een waarde van €3,36 mld, zal worden beoordeeld via de versnelde fusieprocedure van de EU, blijkt uit documenten van de Europese Commissie. Beide bedrijven die voedselbezorgapps aanbieden, hebben in mei een overeenkomst bereikt waarbij Deliveroo werd gewaardeerd op ongeveer £2,9 miljard (€3,36 mld).
Bron: reuters.com
VS: Natural Grocers lanceert film ter promotie van biologische telers
Natural Grocers ondersteunt de promotie van "The Fruits of Our Journey," een nieuwe film in de Meet Your Farmers-reeks, die de focus legt op de familie Kropp en hun unieke pad naar biologische landbouw.
Bron: storebrands.com