Cibus vergroot vastgoedportefeuille met tien nieuwe overnames
Vastgoedbedrijf Cibus heeft via vier afzonderlijke transacties tien panden aangekocht in Zweden, Denemarken en België, met een totale waarde van circa €36,5 miljoen. In België verwierf Cibus een Proxy Delhaize-supermarkt in Meerhout, provincie Antwerpen, voor €1,6 miljoen. De winkel, met een oppervlakte van 1.300 vierkante meter, wordt verhuurd aan Ahold Delhaize. De transactie werd afgerond met een particuliere investeerder.
Bron: esmmagazine.com
Ierse tomatenbroers in de schijnwerpers bij Marks and Spencer-campagne
Twee broers uit Dublin spelen de hoofdrol in de nieuwste reclamecampagne van Marks & Spencer. John en Matt Foley uit Rush, Co. Dublin, leveren via hun bedrijf Kilbush Nurseries de Rosa Vine-, Tomalini- en klassieke sla-tomaten aan M&S. M&S Food-ambassadeur Mark Moriarty ontmoette de broers om te ontdekken hoe de ligging nabij de zee bijdraagt aan de zoetheid van hun producten.
Bron: irishpost.com
Jaarlijkse kosten voor boodschappen stijgen mogelijk met 316 euro
Volgens Kantar groeide de thuisverkoop bij de retailers met 5,4% in de vier weken tot 13 juli ten opzichte van vorig jaar, zoals blijkt uit de nieuwste cijfers van Worldpanel door Numerator. Hoewel niet iedereen aardbeien en slagroom op hun broodjes doet, hielp Wimbledon de populariteit van aardbeien wel te vergroten, met een stijging in de verkoop van respectievelijk 28% en 16%.
Bron: kantar.com
Voedselinflatie in VK bereikt piek van 5,1% in 2025, waarschuwt IGD
In het nieuwste 'Viewpoint' rapport van IGD 'VK food inflation forecasts 2025-2027' is te lezen dat de voedselinflatie in de retail in de nazomer van 2025 een hoogtepunt van 5,1% zal bereiken, wat aanzienlijk hoger is dan de algemene inflatie.
Bron: talkingretail.com
VK: M&S opent nieuwe winkel in Leytonstone
Volgens M&S is er een nieuwe winkel van 1.114 m² geopend aan Leytonstone High Road. De supermarkt biedt het beste van M&S Food, inclusief seizoensgebonden AGF-producten, een bakkerij en een koffiebar met verse broodjes, gebak en een selectie afhaalmaaltijden.
Overig nieuws: M&S opent haar eerste foodstore aan de airside van luchthaven Heathrow, het beveiligde deel van de luchthaven achter de veiligheidscontrole waar alleen reizigers met een instapbewijs mogen komen.
Bron: corporate.marksandspencer.com
Nieuw onderzoek vertelt over verborgen kosten van £78 miljard door onverkocht voedsel
Volgens de Universiteit van Portsmouth heeft een recent onderzoek van ECR Retail Loss aan het licht gebracht dat de verborgen kosten voor retailers bij het beheren van onverkocht voedsel oplopen tot € 90 miljard per jaar.
Bron: port.ac.uk
AI speelt cruciale rol bij groei van Dales
Dales The Chef's Choice, een derde generatie familiebedrijf in de foodservice-groothandel, zet kunstmatige intelligentie in voor zijn constante groei. Het bedrijf heeft het orderbeheerplatform van Fresho geïmplementeerd om hun activiteiten te optimaliseren en de klantervaring te verbeteren.
Bron: fpcfreshtalkdaily.co.uk
Amerikaanse retailreus Costco plant wereldwijde uitbreiding met centrum in India
Costco Wholesale Corp uit de VS is van plan een technologiecentrum te openen in Hyderabad, India. Het Global Capability Center, dat zich richt op technologie en onderzoek en samenwerkt met wereldwijde teams, zal in eerste instantie 1000 mensen aannemen met verdere uitbreidingsplannen.
Bron: reuters.com
Trader Joe's blijft expansie van winkelopeningen voortzetten
Trader Joe's plant de opening van 30 nieuwe winkels verdeeld over 18 Amerikaanse staten in de aankomende maanden. Elke staat, inclusief Texas, Californië en New York, zullen naar verwachting drie nieuwe locaties verwelkomen. Louisiana, Massachusetts, Oklahoma en Utah staan elk op het punt twee nieuwe winkels te krijgen.
Bron: supermarketnews.com
Hindernissen overwinnen bij het verkopen van biologisch fruit
Sherry Frey, vice-president total wellness bij NielsenIQ, legt uit dat retailers een sterk en consistent aanbod van biologische groenten en fruit moeten leveren om de groei te behouden of te verbeteren. Ze benadrukt dat producten zoals groenten en fruit, die ongeveer 12,6% van de totale AGF-verkopen uitmaken, een essentiële categorie zijn in winkels.
Bron: supermarketnews.com