Ierland: M&S 'Farm to Foodhall' zet stap voorwaarts met Co. Dublin
M&S Food kondigt trots de volgende fase aan van het 'Farm to Foodhall' programma, waarmee ze zich inzetten voor de directe inkoop van hoogwaardig verse Ierse producten van toegewijde lokale telers. In deze fase introduceren ze tomatentelers uit Co. Dublin, namelijk de gebroeders Foley van Kilbush Nurseries, die M&S voorzien van smaakvolle Ierse tomaten, wat bijdraagt aan de beschikbaarheid van vertrouwde Ierse kwaliteitsingrediënten in hun Foodhalls door het hele land.
Bron: retailnews.ie
Spanje: Voedselverspillingsbedrijf streeft naar €6,5 miljoen eindjaarsinkomsten
Vijf jaar na de lancering blijft Talkual, gevestigd in Bellpuig, provincie Urgell, zijn groei voortzetten. Het bedrijf geeft producten die om esthetische redenen door grote retailers worden geweigerd een tweede kans en verwacht aan het einde van dit jaar €6,5 miljoen te genereren, in vergelijking met €4,8 miljoen vorig jaar. Wat begon met oprichters Oriol Adòma en Marc Ibós, telt nu 45 werknemers. "Vijf intense jaren", aldus Adòma bij ACN. "Het concept van het redden van klasse II fruit werd enthousiast ontvangen. We gaven meer dan 4 miljoen kilo groenten en fruit een tweede leven."
Bron: catalannews.com
VK: Meloenmanie maakt zijn entree!
Marks & Spencer deelt mee: "Als je nog geen zin had in een verfrissende snacksessie, dan verandert dat zodra je onze winkels binnenstapt! Naast favorieten zoals onze knapperige Baby Watermeloen, zoete Galia, verfrissende Honingdauw en smaakvolle Piel de Sapo, hebben we nu ook de eerste Waikiki meloen in het VK. Dit alles is beschikbaar in je lokale M&S Foodhall!"
Bron: facebook.com/MarksandSpencer
Australië: Enige supermarkt in Hahndorf onverwacht gesloten wegens rottende producten
De enige supermarkt in Hahndorf is zonder voorafgaande waarschuwing gesloten, met rottende groenten en fruit op de schappen. Door deze ongekende sluiting moeten inwoners, waaronder bejaardentehuisbewoners, 5,5 km reizen naar Mount Barker voor hun dagelijkse boodschappen.
Bron: abc.net.au
Het is Kerst bij Tesco nu de supermarkt het assortiment voor 2025 onthult
Tesco meldt: "De Confit Knoflook Maris Piper Aardappelen bieden een moderne twist op een traditioneel gerecht. Deze knapperige, botergebraden aardappelen worden geleverd met een bol gekonfijte knoflook. Klanten kunnen de zacht geworden knoflook aan tafel over de aardappelen knijpen, wat zorgt voor extra smaak en een feestelijk tintje. Daarnaast introduceren we de Bonte Chantenay Wortelen met Wilde Knoflook en Bloesemhoning. Deze kleurrijke wortelen voegen zowel visueel als smaaktechnisch elegantie toe aan het bord, dankzij de krachtige wilde knoflookboter en het kleverige bloesemhoningglazuur."
Bron: retailtimes.co.uk
VK: M&S bedankt klanten en medewerkers voor hun loyaliteit en uitzonderlijke steun
Marks & Spencer heeft haar Sparks loyaliteitsprogramma volledig online hersteld en voorziet in een reeks 'dank je wel'-traktaties en beloningen. Daarnaast deelt M&S meer dan 1,8 miljoen verjaardagstraktaties uit aan jarigen deze maand en verlate cadeaus voor hen die in mei of juni jarig waren. Klanten kiezen uit populaire producten van M&S, zoals Percy Pigs, een Swiss Truffle Assortiment Box, een bloemenboeket, een fles Prosecco, een mandje druiven, of een pakje Outrageously Chocolatey Round Biscuits, waarvan M&S meer dan 2,6 miljoen verpakkingen per jaar verkoopt.
Bron: corporate.marksandspencer.com
PepsiCo overtreft verwachtingen ondanks zwakke Amerikaanse omzet
PepsiCo heeft een kwartaalomzet geboekt van bijna 23 miljard dollar (19 miljard euro). Noord-Amerika blijft de grootste markt, hoewel de omzet daar slechts licht groeide en zelfs daalde na valuta-aanpassingen. In de EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika) zag PepsiCo een omzetgroei van 8%, tot meer dan 4,5 miljard dollar (4 miljard euro).
Bron: retaildetail.eu