VK: Snappy Shopper bereikt een belangrijke mijlpaal in samenwerking met FoodhubMeer dan 1.000 retailers zijn nu aangesloten bij de Foodhub-marktplaats via Snappy Shopper en elke week komen er meer bij. Na een succesvolle pilotfase heeft Snappy Shopper zijn uitrol vergroot en de dekking uitgebreid naar het hele VK.
Bron: talkingretail.com
Schwarz Group neemt Roemeense retailketen La Cocos overDe Duitse retailer Schwarz Group, actief in Roemenië via zijn merken Lidl en Kaufland, heeft aangekondigd een meerderheidsbelang in de Roemeense retailketen La Cocos te willen verwerven voor een onbekend bedrag. "De overname zal plaatsvinden zodra aan de geldende wettelijke goedkeuringen is voldaan, waaronder die van de Roemeense Raad voor Mededinging", aldus vertegenwoordigers van het bedrijf aan SeeNews via een e-mailverklaring.
Bron: seenews.com
VK: Nieuw onderzoek onthult grote kenniskloof in voeding voor vrouwensport voorafgaand aan UEFA Women's EURO 2025Lidl organiseerde een prominent panelevenement in het Emirates Stadium om haar rol als Fresh Fruit and Vegetable Partner van UEFA Women's EURO 2025™ te vieren. Voedingsexpert Dr Hazel Wallace: Een lichte snack van vers fruit voor de training (zoals een banaan of een paar dadels) helpt je spieren te beschermen en de menstruatiecyclus te ondersteunen".
Bron: corporate.lidl.nl
Finland: Wolt publiceert Local Commerce Report, met meer dan € 5 miljard omzet van handelaren in 2024Het Finse platform Wolt, dat zich richt op directe levering van levensmiddelen en goederen, heeft recent het Local Commerce Report uitgebracht. Dit rapport onderzoekt hoe digitale platforms lokale bedrijven in heel Europa ondersteunen. De analyse is gebaseerd op onderzoeksgegevens van meer dan 7.000 respondenten uit meer dan 20 markten, gecombineerd met wereldwijde data van Wolt zelf. Uit het rapport blijkt dat Wolt in 2024 een omzet van meer dan €5 miljard verwacht. Daarnaast geeft 83% van de winkeliers aan dat zij digitale platforms belangrijk vinden voor hun bedrijf, terwijl 80% meldt dat hun omzet dankzij deze bezorgplatforms stabiel blijft of zelfs groeit. Bijna een derde van de winkeliers zou zonder deze platforms geen online winkel hebben. Deze cijfers benadrukken de groeiende rol van digitale platformen in het versterken van lokale handel.
Bron: retailtechinnovationhub.com
Consum opent 1.000e winkel in SpanjeDe Spaanse kruidenierscoöperatie Consum heeft met de opening van twee nieuwe supermarkten in Aldaia en Xàtiva een mijlpaal bereikt van 1.000 supermarkten. Deze prestatie, met 506 eigen Consum-winkels en 494 Charter-franchises, valt samen met het 50-jarig bestaan van de coöperatie. Beide winkels bieden een breed assortiment verse producten met persoonlijke service in de viswinkel, delicatessenwinkel en slagerij, evenals groente en fruit in bulk, bakkerij, parfumerie, huisdieren en exclusieve Consum-merken.
Bron: esmmagazine.com
Nederland: Rival Foods haalt $11,6 miljoen op in Series B-rondeDe Nederlandse startup Rival Foods heeft in een Serie B-financieringsronde €10 miljoen (ongeveer $11,6 miljoen) opgehaald om de uitbreiding van haar shear cell-technologie mogelijk te maken. Deze technologie biedt een innovatieve manier om plantaardige eiwitten een vleesachtige structuur te geven, waardoor op grote schaal plantaardige voedingsmiddelen kunnen worden geproduceerd. De financieringsronde werd geleid door pensioeninvesteerder APG namens ABP, met deelname van Pymwymic en ROM Regio Utrecht, evenals een aanvullende investering van de bestaande aandeelhouder PeakBridge. Rival Foods, opgericht in 2019 als spin-off van Wageningen Universiteit door Dr. Birgit Dekkers en Ernst Breel, levert inmiddels hele stukken plantaardige kip en rundvlees aan restaurants in Nederland en Duitsland.
Bron: agfundernews.com