Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

25 jaar Almaverde Bio: "Wij hebben biologisch in ieders winkelmandje gebracht"

"Vijfentwintig jaar geleden was het nog een droom. Nu liggen biologische groenten en fruit gewoon in elk winkelwagentje", zei Ernesto Fornari, directeur van het Italiaanse Apofruit, tijdens het jubileumevenement van Almaverde Bio op 20 juni 2025 in Cesenatico. Meer dan honderd genodigden kwamen naar Hotel Da Vinci om het 25‑jarig bestaan van het merk te vieren.

© Cristiano Riciputi | AGF.nl

"We hebben een breed assortiment dat we steeds blijven vernieuwen", aldus Fornari. "Want innovatie is de sleutel geweest tot ons succes. De bio-consument wil niet alleen gezond en veilig eten, maar ook verrast worden met iets smaakvols en vernieuwends."

Klik hier voor de fotoreportage

© Cristiano Riciputi | AGF.nlErnesto Fornari memoreerde ook Giorgio Celli, een wetenschapscommunicator die een belangrijke rol speelde bij Almaverde Bio

In 2024 draaide Almaverde Bio een omzet van € 37,5 miljoen, een stijging van 8,7% ten opzichte van 2023. Ook de eerste cijfers van 2025 zijn veelbelovend.

Volgens marktonderzoek van Havas Media Network wordt Almaverde Bio door de meerderheid van de consumenten herkend als een Italiaans merk dat staat voor kwaliteit, milieubewustzijn en binding met de regio.

© Cristiano Riciputi | AGF.nlDe Italiaanse komiek Giovanni Storti

Arianna Izzi van Immedia, die de avond presenteerde, schetste de geschiedenis van Almaverde Bio. Ze noemde het "een echte pionier die het Italiaanse voedsellandschap heeft veranderd, door biologisch bereikbaar te maken voor miljoenen gezinnen."

© Cristiano Riciputi | AGF.nlPaolo Pari

Directeur Paolo Pari liet zien hoe het merk zich door de jaren heen positioneerde via slimme campagnes, frisse beeldtaal en doelgerichte marketing. Daarna volgde een open gesprek over de waarde van biologisch.

© Cristiano Riciputi | AGF.nl

"Biologisch is geen etiket, het is een keuze uit liefde: voor de aarde, voor de teler, en voor onszelf", zei Storti, een bekende Italiaanse komiek die gezonde voeding promoot. "Achter elk product van Almaverde Bio zit een verhaal. Over biodiversiteit, bewuste keuzes, en mensen die elke dag werken aan gezonde bodem, bestuivers en natuurlijke vruchtbaarheid. Als we kunnen kiezen, laten we dan kiezen voor goed zorgen, voor onszelf en de planeet."

Klik hier voor de fotoreportage

© Cristiano Riciputi | AGF.nlRenzo Piraccini (rechts)

Renzo Piraccini, de eerste voorzitter en mede-oprichter van Almaverde Bio, blikte trots terug:
"Van alle projecten die ik heb begeleid, draag ik Almaverde Bio het meest in mijn hart. Het was meer dan merkbeleid: dit was een vliegwiel voor de hele sector. We begonnen van nul, in een pioniersfase. Daarna groeiden we en kwamen we in rustiger vaarwater. Maar wat een vreugde om hier vanavond te zijn, met zoveel mensen die deze weg samen met ons hebben afgelegd."

Voor meer informatie:
Canova
srl
Via Emilia Levante, 2750
47020 Longiano (FC) – Italië
Tel: +39 (0)547 57541 (verkoopkantoor export)