Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eerste EuroSpar-supermarkt opent in Finland

België: Biovoeding groeit snel, aangevoerd door Colruyt

België: Stakingen bij Lidl na vastgelopen onderhandelingen
In enkele Belgische Lidl-supermarkten zijn stakingen uitgebroken. Werknemers protesteren tegen het uitblijven van effectieve oplossingen om de werkdruk te verminderen. Hoewel er geen landelijke staking is aangekondigd, bleven sommige winkels in Vlaanderen, Brussel en Wallonië donderdag gesloten, aldus L'Echo.
Bron: retaildetail.eu

Eerste EuroSpar-supermarkt opent in Finland
De stad Ylöjärvi, ten westen van Tampere, is de eerste locatie in Finland met een EuroSpar-supermarkt. Deze winkel maakt deel uit van het portfolio van Tokmanni, de Spar-licentiehouder in Finland. Tokmanni is van plan om alle afdelingen voor verse levensmiddelen te vernieuwen om aan te sluiten bij de internationale Spar-normen.
Bron: ir.tokmanni.fi/nl/news-and-media via spar-international.com

Ocado Group erkend als innovatieleider in Europa
Ocado Group is door Fortune en Statista erkend als een van de top 100 meest innovatieve bedrijven in Europa, in de eerste ranglijst van 'Europe's most innovative companies'.
Bron: ocadogroup.com

Fresh Direct versterkt duurzaamheid met volledige LEAF-certificering
Fresh Direct zet zich in voor strikte milieunormen door alle gecontracteerde AGF-telers in het Verenigd Koninkrijk tegen eind 2025 LEAF Marque-gecertificeerd te maken.
Bron: VK.nl

VK: The Wholesale Group kondigt stevige groei aan
The Wholesale Group, ontstaan uit een fusie van Confex en Fairway Foodservice, rapporteert solide cijfers met een gezamenlijke jaaromzet van bijna £4,5 miljard. In de eerste helft van 2025 noteerde de groep een waarde- en volumegroei van respectievelijk 2,47% en 2,13%.
Bron: kamcity.com

VK: Bezorgrobots van Starship Technologies op bezoek bij 10 Downing Street
Tijdens de London Tech Week 2025 bezochten de bezorgrobots van Starship Technologies 10 Downing Street om baanbrekende innovatie te vieren. Lisa Johnson, VP van Corporate Comms & Public Affairs (Global) bij Starship, deelde op LinkedIn: "Het was een mooi moment op 10 Downing Street, in gezelschap van premier Keir Starmer en Peter Kyle, om te laten zien hoe technologie de wereld verandert."
Bron: retailtechinnovationhub.com

DUG Foodtech breidt uit naar 1.400 Rossmann-winkels in Polen
DUG Foodtech blijft zijn Europese aanwezigheid vergroten. Vanaf juli zal DUG Barista verkrijgbaar zijn in 1.400 Rossmann-winkels in Polen, wat betekent dat het merk nu in meer dan 3.000 Rossmann-locaties in Europa verkrijgbaar is.
Bron: ir.dugdrinks.com

België: Biologische voedingsmarkt groeit snel, aangevoerd door Colruyt
De markt voor biologische voeding in België groeit sneller dan de totale voedingsuitgaven, blijkt uit gegevens van GfK en Nielsen. Colruyt Group, eigenaar van merken zoals Colruyt Laagste Prijzen en Bio-Planet, heeft een marktaandeel van meer dan 35% dankzij de succesvolle verkoop van Boni Bio-producten.
Bron: esmmagazine.com

FSA waarschuwt voor risico's van illegale 'Dubai chocolade' import
Chocolade uit Dubai met pistachenoten, een populaire voedseltrend in het VK, kan via illegale import een bedreiging vormen voor mensen met allergieën, waarschuwt de FSA. De groeiende populariteit heeft geleid tot een tekort aan pistachenoten en heeft supermarkten zoals Lidl en Waitrose geïnspireerd om hun eigen versies aan te bieden.
Bron: theguardian.com

Carrefour introduceert EdgeSense-technologie van VusionGroup
Carrefour werkt samen met VusionGroup om een geavanceerde generatie van verbonden winkels op te zetten met behulp van EdgeSense-technologie. Carrefour is de eerste grote Europese retailer die gebruikmaakt van deze technologie, na de implementatie bij Walmart in de VS.
Bron: retailtechinnovationhub.com