Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

''Online uitgaven aan producten stijgen voor het eerst sinds coronapandemie''

Nederlandse consumenten gaven in het eerste kwartaal van 2025 voor het eerst sinds de coronajaren weer meer uit aan producten via internet: 5,5 miljard euro, tegenover 5,1 miljard een jaar eerder, meldt RetailTrends. Vooral Home & Living deed het goed, met flinke stijgingen in uitgaven aan kookgerei en huishoudtextiel. Gemiddeld werd per online aankoop 110 euro besteed. Het aantal aankopen daalde echter met 3 procent. Inclusief diensten kwamen de totale online bestedingen uit op 9,3 miljard euro, 4 procent meer dan in 2024. Dat blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor.

Klik hier om meer te lezen