Zelfbedieningsconcepten: slim, schaalbaar en winstgevendWinkelformules waarbij klanten hun eigen producten kunnen samenstellen, bieden zowel gemak voor de consument als een lucratieve bedrijfsstrategie. Uit het trendrapport Greenfood Insights #4 blijkt dat bedrijven die een gepersonaliseerde winkelervaring bieden, hun omzet met maar liefst 40% kunnen verhogen. Zelfbedieningsconcepten maken de retail toekomstbestendig, aldus David von Laskowski, CEO van Picadeli en Greenfood Group.
Bron: greenfood.se
Carrefour vergroot marktaandeel in FrankrijkDe Carrefour Group heeft zijn marktaandeel in Frankrijk vergroot met 2,1 punten, met meer dan 1,1 miljoen nieuwe klanten in de vier weken tot 18 mei, aldus de laatste gegevens van Kantar.
Bron: esmmagazine.com
Nieuw aanbod Co-op producten viert 'Best of British' Co-op zet het Britse tomatenseizoen in de schijnwerpers met een nieuw AGF-assortiment dat de variëteit van tomatenrassen uit het VK belicht en tegelijkertijd telers ondersteunt. De keten heeft op tijd voor het Britse tomatenseizoen, dat tot augustus loopt, drie nieuwe producten geïntroduceerd. Een nieuwe 'Best in Season'-verpakking (400 g voor £3,50) bevat een diverse mix van geselecteerde tomatenrassen, afkomstig uit Essex, Cambridge en Hertfordshire. De nieuwe producten voegen zich bij het premium Irresistible-assortiment, dat een vernieuwde uitstraling en duurzaam verpakkingsontwerp heeft door de overstap van plastic naar recyclebaar karton, met een plastic afdekking die hergebruikt kan worden, waardoor jaarlijks 77 ton plastic wordt bespaard.
Bron: co-operative.coop
Tesco ziet stijgende verkopen in Q1 in Ierland en VKTesco heeft gemeld dat "toegenomen klanttevredenheid" heeft bijgedragen aan de voortdurende groei van het marktaandeel in Ierland en het VK. Het eerste kwartaalrapport 2025/2026 toont aan dat de groepsomzet in deze periode £16,4 miljard bedroeg, een stijging van 4,6% op vergelijkbare basis. In Ierland en het VK bereikte de omzet £15,38 miljard in de 13 weken tot 24 mei 2025, een stijging van 4,7% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
Bron: agriland.ie
Morrisons introduceert steakhouse maaltijddeal voor VaderdagMorrisons kondigt aan: "Meat your heart out! Speciaal voor Vaderdag lanceert Morrisons een maaltijddeal met twee hoofdgerechten en twee bijgerechten voor slechts £12 voor houders van een More Card. Combineer het hoofdgerecht naar wens met bijgerechten zoals McCain Home Straight Cut Chips en Mash Direct Onion Rings, of kies voor Morrisons The Best Extra Crunchy Coleslaw – voldoende keus voor elke vader".
Bron: morrisons-corporate.com
Qatar en Algerije openen eerste nationale supermarktketenQatar en Algerije hebben een strategisch partnerschap gevormd om de eerste volledig geïntegreerde supermarktketen van het land te lanceren, met plannen om de komende drie jaar meer dan 100 megastores te openen. Terwijl Carrefour momenteel één winkel in Algerije heeft, zal dit nieuwe initiatief het eerste landelijke retailnetwerk vormen, gericht op het moderniseren van consumententoegang, het creëren van banen en het opzetten van een betrouwbare infrastructuur voor de keten.
Bron: internationalsupermarketnews.com
Gordon Brothers verwerft Poundland om heropleving te stimulerenDe investeringsmaatschappij Gordon Brothers heeft het noodlijdende bedrijf Poundland van de Pepco Group overgenomen voor een symbolisch bedrag en zal tot 80 miljoen pond (94 miljoen euro) investeren om de wederopbloei te bevorderen, aldus de bedrijven.
Bron: reuters.com