Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Carrefour Spanje wil dit jaar minstens 100 winkels openen

Cibus neemt supermarkt over in Nederland

Carrefour wil dit jaar 100 winkels openen in Spanje
Carrefour Spanje wil dit jaar minstens 100 winkels openen en daarmee de mijlpaal van 1.600 verkooppunten in het land overschrijden. Dit zal de marktleiderspositie van de retailer in het land versterken.
Carrefour voert een ambitieus uitbreidingsplan in Spanje uit en opende al 46 winkels in de eerste helft van het jaar, met een verwachting om het aantal meer dan te verdubbelen. Sinds 2019 opende het bedrijf 691 winkels en investeerde ruim 150 miljoen euro, wat leidde tot meer dan 3.500 nieuwe banen. Het bedrijf breidt uit met nieuwe winkelconcepten zoals Carrefour City en heeft Supercor-winkels omgevormd tot diverse Carrefour-formats. Met 204 hypermarkten en ruim duizend andere winkels is Carrefour marktleider in Spanje met bijna 10% marktaandeel en een omzetgroei van 1,4% in het eerste kwartaal.
Bron: retaildetail.eu

Morrisons viert uitbreiding aanwezigheid in de Golf met Lulu Retail op International Festival in Qatar
Morrisons heeft zijn internationale aanwezigheid verder versterkt door deel te nemen aan het British Food Festival in Qatar, georganiseerd door de vooraanstaande regionale retailer Lulu Retail Group. Tijdens het festival liet Morrisons de kwaliteit en diversiteit van haar assortiment zien aan klanten in de Golfregio, ondersteund door haar strategische exportpartner Y International UK Ltd.
Bron: morrisons-corporate.com

VK: Winst EG group keldert van $1,4 mld naar $10 mld na verkoop Asda forecourt
EG Group, het tankstationimperium opgericht door de miljardairbroers Mohsin en Zuber Issa, heeft een dramatische daling van de winst vóór belastingen gerapporteerd: van 1,4 miljard dollar naar slechts 10 miljoen dollar in het afgelopen jaar. Deze sterke terugval is het gevolg van de verkoop van het Britse netwerk van gemakswinkels aan Asda, gecombineerd met verdere operationele herstructureringen.
Bron: bmmagazine.co.uk

Cibus neemt supermarkten over in Nederland en Denemarken
Het Scandinavische retailvastgoedbedrijf Cibus heeft zijn portefeuille uitgebreid met de aankoop van twee supermarkten: één in Nederland en één in Denemarken. In Ede verwierf Cibus een volledig verhuurde Albert Heijn supermarkt voor circa €5,4 miljoen. In Denemarken is de vastgoedbelegger overeengekomen een Netto-supermarkt in Horsens over te nemen voor ongeveer €4,1 miljoen.
Bron: esmmagazine.com

Rohlik volgt het voorbeeld van Ocado: verschuiving van online supermarkt naar techbedrijf
Rohlik brengt zijn logistieke technologie op de markt: door Veloq af te splitsen wil de Tsjechische online supermarktgroep nu andere supermarktketens helpen met e-commerce. De Tsjechen volgen het voorbeeld van Ocado in meerdere opzichten.
Bron: retaildetail.eu

REMA 1000 Denemarken beboet over informatie aan mededingingsautoriteit
REMA 1000 Denemarken betaalt een boete van 40.000 DKK (5362,36 euro) aan de Deense Mededingings- en Consumentenautoriteit over informatie met betrekking tot de overname van Aldi Denemarken in 2023.
Bron: esmmagazine.com

Amazon heeft meer dan 40% marktaandeel in Oostenrijk
De drie grootste online marktplaatsen in Oostenrijk zijn samen goed voor 52% van de totale online bestedingen in het land. Amazon voert de lijst met afstand aan en neemt een aandeel van 41% voor zijn rekening. Zalando en eBay volgen als respectievelijke nummer twee en drie, terwijl Chinese platforms langzaam terrein winnen. Dit blijkt uit recente ranglijsten van de Oostenrijkse Retail Association en het statistiekbureau ECDB.
Bron: ecommercenews.eu

De verkoop van bananenmelk stijgt tijdens de hausse aan functionele dranken
Een van de bekendste merken in deze categorie is de Amerikaanse drankenproducent Mooala, vooral bekend om zijn toonaangevende product "bananamilk". Dit is een zuivelvrije, notenvrije en biologische drank. Het bedrijf heeft een belangrijke rol gespeeld in het populair maken van bananenmelk onder een bredere consumentenkring, met name in Noord-Amerika.
Bron: supermarketnews.co.nz