Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief

Colruyt legt laatste hand aan verkoop van zijn 101 Franse winkels

Colruyt stoot Franse winkels af, breidt uit in België
De Belgische retailer Colruyt legt de laatste hand aan de verkoop van zijn 101 Franse winkels, die in 2024 €716 mln aan omzet genereerden, een groei van 10% ten opzichte van het voorgaande jaar. De Franse retailers E.Leclerc en Intermarché zijn naar verluidt de koplopers, andere bieders zijn afgewezen. Een definitieve beslissing wordt volgens berichten in de Franse media binnenkort verwacht.
Bron: esmmagazine.com

Morrisons onthult grote emissiereducties bij teeltbedrijven in het VK dankzij datagestuurde aanpak
Morrisons heeft de uitstoot met 20% verminderd in de hele keten van VK-landbouwbedrijven dankzij het Sustainable Farm Network, een datagestuurd initiatief dat werd gelanceerd om telers te helpen hun CO2-voetafdruk te verminderen en de ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen van de retailer te halen.
Bron: newfoodmagazine.com

Spar Scotland retailers promoten gezondere levensstijl
Zeven retailers van Spar Scotland kregen de premium status in het kader van het SGF Healthy Living Programme (HLP) Retailer Development Plan (RDP). Het hele jaar door brengen winkels van het merk Spar in Schotland bezoeken aan plaatselijke scholen, waar kinderen gratis fruit krijgen, een rondleiding door de winkel en educatieve lezingen over gezondere voedingskeuzes.
Bron: Spar-international.com

Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Eind mei kondigde Lidl onverwacht de "grootste prijsverlaging aller tijden" aan in zijn Duitse winkels. 500 producten werden permanent in prijs verlaagd, met kortingen tot 35%. Dankzij bijna realtime gedragsgegevens kon dataspecialist Accurat al na een week de eerste meetbare effecten analyseren. Een analyse van het winkelbezoek in de week van 26 mei tot 1 juni onthulde een opvallend inzicht: Het bezoekersaandeel van Lidl daalde licht, van 16,4% in de week voor de start van de prijsactie naar 16,1% daarna. In plaats van extra verkeer aan te trekken, lijkt Lidl juist bezoekers te hebben verloren.
Bron: retaildetail.eu

Focus op duurzaamheid als East of England Co-op Food winkel in Holbrook heropent na renovatie
DeEast of England Co-op Food-winkel in Holbrook is heropend na de opname in een lopend renovatieprogramma. De winkel is weer open met nieuwe diensten en verbeteringen aan de belichting en koeling om hem energiezuiniger te maken. Klanten kunnen nu genieten van warm eten uit de bakkerij in de winkel en van vers geperst sinaasappelsap uit de nieuwe iSqueeze dispenser.
Bron: retailtechinnovationhub.com

VK: Eerste Co-op Wholesale en Roadchef winkel opent
Co-op Wholesale en Roadchef zijn officieel begonnen met de landelijke uitrol van winkels, na de aankondiging van hun strategische samenwerking in april. De eerste van acht nieuwe gemakswinkels opende op donderdag 5 juni bij Roadchef Norton Canes en is de eerste stap in een gefaseerde lancering van voormalige Spar-vestigingen die worden omgetoverd tot moderne gemaksbestemmingen.
Bron: talkingretail.com