Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"We slikken €1,6 miljard aan voedingssupplementen, maar eten nog niet genoeg groenten en fruit"

Lidl introduceert 'Supersupplementen' ter promotie groenten

Nederlanders geven jaarlijks 1,6 miljard euro uit aan poeders, pillen en druppels, terwijl ze volgens de Voedsel en Landbouworganisatie (FAO) van de Verenigde Naties en Eurostat erg weinig groenten en fruit eten vergeleken met andere Europese landen. Een zorgwekkende trend, vindt Lidl. Met de introductie van de campagne 'Supersupplementen' zet Lidl deze scheve situatie op scherp. En dat doet de supermarktketen op geheel eigen wijze: nuchter, humoristisch en met een knipoog naar de 90's.

© Lidl

Lidl verpakt namelijk gewone groente en fruit als voedingssupplementen. Van broccoli tot blauwe bessen, alles krijgt een nieuwe look alsof het zo uit een online supplementenshop komt. De boodschap? Je hebt geen pillen nodig. Je hebt paprika's nodig.

"Zes op de tien Nederlanders slikken supplementen, terwijl gezonde voeding steeds verder naar de achtergrond verdwijnt," zegt Maurits Wösten, Hoofd Inkoop aardappelen, groente en fruit bij Lidl Nederland. We zijn niet tegen voedingssupplementen, maar dit is zonde. Zeker omdat juist Lidl ervoor zorgt dat vers en gezond betaalbaar is voor iedereen, zonder marketingtrucs of dure beloftes."

Tony Lidl is terug
Voor deze campagne is niemand minder dan Tony Little – de fitnessgoeroe uit de jaren 90 – omgedoopt tot Tony Lidl. In een over-the-top infomercial prijst hij de nieuwe 'lijn' aan, inclusief zijn kenmerkende enthousiasme: "YOU CAN DO IT!" De campagne is zichtbaar op social media, in het straatbeeld én in de Lidl-winkels, waar een speciale Supersupplementen-sectie wordt ingericht. De campagnevideo is te zien via deze link.

Een jaar lang gratis groente en fruit
Om het eten van groente en fruit te promoten geeft Lidl 10 keer een jaar lang gratis groente en fruit weg. Klanten van Lidl maken hier via de Lidl Plus app kans op, als ze minstens €10,- besteden aan groente en fruit.

Bron: Lidl

Publicatiedatum: