Albert Heijn speelt dit seizoen in op groenten en fruit met een recordaantal nieuwe producten en een campagne waarin smaak, versheid en betaalbaarheid centraal staan. "Met smaakvernieuwingen, prijswinnaars en gezonde bonusaanbiedingen maakt Albert Heijn het makkelijker en aantrekkelijker dan ooit om dagelijks lekker groente en fruit te eten. In nauwe samenwerking met telers, die dit seizoen een welverdiend podium krijgen in de winkel en online."
Volgens de Schijf van Vijf wordt geadviseerd dagelijks twee stuks fruit en minstens 250 gram groente te eten. Toch lukt dit lang niet iedereen. Albert Heijn wil daar verandering in brengen door klanten te verleiden met haar nieuwe assortiment. "Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om gezondere keuzes makkelijker én aantrekkelijker te maken," aldus Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn. "Daarom zetten we deze zomer vol in op smaak en voordeel: van onze nieuwe Sweet Crunchino puntpaprika's tot de sappige biologische smaaktomaten. Met smaakinnovaties, scherpe aanbiedingen en heerlijke recepten willen we iedereen verleiden om vaker te kiezen voor groente en fruit. Want gezonder eten wordt pas echt leuk als het ook gewoon zó lekker is."
Recordaantal smaakvernieuwingen
Naast prijswinnaars als de Tasty Tom tomaten, Sweet Palermo paprika's en knapperige snoepgroente, introduceert Albert Heijn dit seizoen meer dan 40 nieuwe producten. Denk hierbij aan groenten- en fruitsoorten en verrassende verspakketten. "Zo zijn er de AH Magnum-aardbeien en de Coeur de Boeuf tomaat, rode nectarines en de karakteristieke bol-aubergine. Daarnaast is Albert Heijn de eerste supermarkt in Nederland die biologische smaaktomaten aanbiedt, en breidt het biologische AGF-schap verder uit met onder meer biologische aardbeien en rode pepers.
Samen met boeren en telers voor de hoogste kwaliteit
"Dankzij nauwe samenwerkingen met toegewijde telers brengt Albert Heijn al jarenlang dagelijks verse, smaakvolle producten vanaf het land bij de klant. Met de versgarantie garandeert Albert Heijn altijd de hoogste kwaliteit, en ook voor groente en fruit en benadrukt Albert Heijn hiermee het vertrouwen in deze samenwerkingen én dit assortiment. Om meer transparantie in de keten te bieden en betrokken telers een welverdiend podium te geven, maakt Albert Heijn het bovendien vanaf deze week mogelijk voor klanten om in de winkel en online via schapkaartjes kennis te maken met telers die vol trots vertellen over hun producten en het maakproces."
Grootste pakket AGF-bonusacties ooit
Albert Heijn wil bewijzen dat het eten van meer groente en fruit zowel gezonder is voor klanten, als voor hun portemonnee. "Een recent voorbeeld hiervan is de introductie van de 'Groente van de Week', waarmee elke week een nieuwe groente in het zonnetje wordt gezet, met extra bonus en bijpassende recepten. Met succes: sinds de introductie wordt wekelijks een recordaantal klanten geïnspireerd om lekkere recepten met telkens een andere groente te proberen. De acties tonen aan dat klanten met extra voordeel geholpen én verleid worden om vaker te kiezen voor groente. Hier bovenop kunnen klanten daarom de komende weken gebruikmaken van het grootste pakket aan bonusacties ooit binnen het AGF-assortiment. Zo maakt Albert Heijn dit assortiment nog aantrekkelijker voor iedere portemonnee."
Bron: Albert Heijn