© Soleil SitrusOnwillekeurig is een zeer gunstig jaar gekozen om een promotieseizoen te lanceren rond Zuid-Afrika's Star Ruby grapefruitoogst, en afgelopen week werden de website van de campagne en de social media pagina's (TikTok, Instagram en LinkedIn) gelanceerd.
"We hebben een zeer goede markt getroffen omdat er vorst was die het Turkse seizoen eerder beëindigde. Dus onze grapefruit komt aan op een lege markt - het is een goed jaar geweest om deze campagne te lanceren," zegt Nicci Stewart van brand marketeer Stardust Global.
De Zuid-Afrikaanse grapefruittelers dragen bij aan het seizoen door middel van een vrijwillige speciale heffing die wordt beheerd door de Citrus Growers Association of Southern Africa (CGA). De reclamecampagne begint in Duitsland en wordt daarna mogelijk naar andere Europese landen verplaatst.
Het SummerStar Ruby seizoen onderscheidt de Zuid-Afrikaanse roze grapefruit van andere origines door het te positioneren in een zorgeloze, zonovergoten Europese zomer. "We willen ons vooral richten op een jonger publiek en de perceptie van bitterheid veranderen door te laten zien dat onze SummerStar Rubies eigenlijk een zoet en pittig smaakprofiel hebben," zegt ze.
"We willen grapefruit op restaurantmenu's krijgen"
Hun socialmedia-influencer seizoen in Duitsland begint half juni en loopt door in juli en augustus, terwijl door gebruikers gegenereerde content de campagne zal voeden, met de focus op hoe consumenten grapefruit op nieuwe manieren gebruiken en hen vertellen over de gezondheidsvoordelen.
Stewart zegt dat ze nog aan het onderhandelen zijn over de activatie van de retailers. Proeverijen in winkels en campagnemateriaal waarin de gezondheidsvoordelen van grapefruit worden benadrukt, samen met de boodschap van de veelzijdigheid in de keuken en aan de bar, zullen deel uitmaken van de campagne.
"Via de horecamedia willen we grapefruit op het menu van hotels en restaurants krijgen, gericht op een breder horecasegment in heel Europa omdat mensen in de zomer op reis zijn en we hen willen bereiken waar ze zijn, dus daarom gaan we breder. Het ervaren van een product in restaurants en bars is een geweldige manier om mensen er thuis mee te laten experimenteren."
De hoop is dat de SummerStar Ruby campagne een doorlopende jaarlijkse investering wordt, zegt ze, om in toekomstige seizoenen ook grapefruit consumenten in Azië en het Verre Oosten te bereiken, de campagne te verbreden en toch specifiek te blijven voor de culturele en culinaire smaken van elke markt.
Voor meer informatie:
Nicci Stewart
Stardust Global
Tel: +27 82 820 1712
nicci.stewart@stardustglobal.co
summerstarruby.com