Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Delhaize lanceert "Cultivation Academy" om duurzame groenteteelt te bevorderen

Ahold Delhaize's klimaatdoelstellingen op korte en lange termijn gevalideerd door het Science Based Targets initiatief (SBTi)
Ahold Delhaize heeft een belangrijke mijlpaal bereikt door het verkrijgen van validatie van haar doelstellingen voor het terugdringen van de uitstoot van broeikasgassen (BKG) van het Science Based Targets initiatief (SBTi)".
Bron: newsroom.aholddelhaize.com

Dino Polska ziet dubbelcijferige omzetgroei in Q1 2025
De Poolse food retail keten Dino heeft een omzetgroei van 10,2% gerapporteerd tot PLN 7,4 mld (€1,78 mld) in het eerste kwartaal van haar boekjaar. Verse producten, met name groenten en fruit, brood en het verse vlees geproduceerd door de vleesverwerkende fabriek Agro-Rydzyna waren goed voor 42% van de omzet, merkte het bedrijf op.
Bron: esmmagazine.com

DESPAR Italia zet winkelontwikkeling in het hele land voort
In de regio Midden-Zuid heeft DESPAR Centro Sud zijn winkelportfolio verder uitgebreid met de opening van twee nieuwe DESPAR-supermarkten in Capo Rizzuto en Soriano Calabro. Beide winkels richten zich sterk op AGF, met groenten en fruit, slagerijen en delicatessen als de kern van het instore aanbod.
Bron: Spar-international.com

VK: innocent drinks en partners ondertekenen open brief met dringende oproep voor meer toegang tot AGF
Innocent Drinks en haar partners hebben een open brief gepubliceerd die de start markeert van hun nieuwste seizoen om een groeiend probleem aan te pakken: het gebrek aan toegang tot groenten en fruit in het hele VK.
Bron: retailtimes.co.uk

België: Carrefour opent nog een door Reckon.ai technologie aangedreven BuyBye-locatie nu deze live gaat op NAVO-basis
Carrefour België heeft in samenwerking met Reckon.AI een nieuw autonoom microwinkelconcept ontwikkeld, Carrefour BuyBye, met als doel nieuwe kansen buiten de traditionele retail te verkennen. Het lanceerde zijn derde locatie op de SHAPE-basis (Supreme Headquarters Allied Powers Europe) van de NAVO in Casteau, nabij Bergen. Deze winkel biedt meer dan 250 dagelijkse benodigdheden, waaronder ontbijtopties met vers fruit, lunch, diner en persoonlijke verzorgingsproducten. De winkel is 24/7 toegankelijk en wordt bevoorraad door het team van Carrefour Market Casteau.
Bron: retailtechinnovationhub.com

VK: Amazon gaat samenwerken met flitsbezorger Gopuff
Amazon breidt zijn aanbod van levensmiddelen in het VK uit door een samenwerking aan te gaan met flitsbezorger Gopuff. Gopuff, dat in eerste instantie beschikbaar is voor Amazon-klanten in Birmingham en Salford, zal duizenden levensmiddelen leveren, waaronder groenten en fruit, schoonmaakartikelen, babybenodigdheden en snacks. Deze producten worden 24/7 bezorgd, met levering binnen 60 minuten en zelfs binnen 15 minuten.
Bron: grocerygazette.co.uk

Duitsland: Positieve omzetontwikkeling in H1 2024/25
Metro rapporteerde een omzetgroei van 5,3% in lokale valuta in de eerste helft van het boekjaar 2024/25. De omzet uit winkelactiviteiten steeg met 2,6% tot €11,4 miljard in lokale valuta, terwijl de bezorgomzet met 13,4% toenam tot €4,1 miljard. De omzet van Metro MARKETS groeide met 15,1% tot €80 miljoen, vooral dankzij de sterke prestaties in de horeca.
Bron: newsroom.metroag.de

Delhaize België lanceert de "Cultivation Academy" om duurzame groenteteelt te bevorderen
Delhaize België blijft zijn ambitieuze missie voor duurzamere land- en tuinbouw verder vormgeven door nauwe samenwerking met lokale Belgische telers. In samenwerking met groenteleverancier Bakker en landbouwexpert Arvesta lanceert het merk de Cultivation Academy. Dit initiatief heeft als doel de landbouwpraktijken in België duurzamer te maken.
Bron: aholddelhaize.com