CEO Tesco: "Retail zelden zo zwaar als nu"De topman van Tesco, Ken Murphy, heeft gewaarschuwd dat de retailsector momenteel voor uitzonderlijk zware uitdagingen staat. Volgens hem is het zelden zo moeilijk geweest als nu, door een combinatie van stijgende kosten, toenemende bureaucratie en internationale crises. Tijdens zijn toespraak op het World Retail Congress wees Murphy op de groeiende druk binnen de sector, met name door stijgende energie- en arbeidskosten, en de toegenomen regelgeving — ook in het Verenigd Koninkrijk zelf.
Bron: thisismoney.co.uk
Franse consumenten geven meer uit, maar supermarkten en hypermarkten verliezen klanten Franse consumenten hebben hun uitgaven aan reguliere producten, foodservice en vrije tijd met 2,1% verhoogd in de laatste vier weken tot 20 april, aldus Kantar. Supermarkten verloren ongeveer 228.000 klanten, terwijl hypermarkten een daling zagen in het aantal klanten en de uitgaven per winkelbezoek met €0,94.
Bron: esmmagazine.com
East of England Co-op komt dichter bij nul voedselverspillingEast of England Co-op heeft gezegd dat het dichter bij zijn doel is gekomen om tegen 2030 geen eetbare voedselverspilling meer te hebben door samen te werken met Retail Insight, leverancier van software voor uitvoering in winkels. Vorig jaar hielp Retail Insight's AI-ondersteunde markdown oplossing de coöperatie om te voorkomen dat 1,8 miljoen maaltijden op de vuilnisbelt belandden.
Bron: talkingretail.com
Britse Greencore sluit $1,6 miljard deal met BakkavorConvenience-voedingsproducent Greencore heeft aangekondigd akkoord te zijn gegaan met de voorwaarden van een aanbevolen overname van Bakkavor Group, de Britse leverancier van verse voedingsmiddelen, in een deal ter waarde van 1,2 miljard pond (ongeveer €1,46 miljard). In april gaven beide partijen aan dat ze een principeakkoord hadden bereikt over de belangrijkste financiële voorwaarden van een mogelijk bod in contanten en aandelen van Greencore op Bakkavor.
Bron: reuters.com
Glovo bestaat 10 jaarGlovo is een bezorgplatform dat zich richt op het leveren van verschillende soorten producten, van eten en drinken tot pakketbezorging en andere lokale bezorgdiensten. Het werd opgericht in 2015 in Barcelona, Spanje, en is sindsdien snel gegroeid. Glovo biedt een app die gebruikers in staat stelt om producten te bestellen bij lokale winkels, restaurants en andere leveranciers, en laat deze bezorgen door koeriers. In 2020 werd Glovo overgenomen door Delivery Hero, een van de grootste bezorgbedrijven ter wereld. Het bedrijf is actief in verschillende landen, met name in Europa, Afrika en Centraal-Azië. Glovo biedt naast voedselbezorging ook diensten aan zoals het ophalen van pakketjes, boodschappen, en andere bezorgopties, en heeft zich gepositioneerd als een veelzijdig platform voor lokale bezorging.
Bron: retailtechinnovationhub.com
VK: Del Monte lanceert ananas- en mangoijsDel Monte breidt zijn aanbod op de markt van diepgevroren lekkernijen uit met de lancering van Freeze Pops. Deze nieuwe ijskoude snack is verkrijgbaar in twee smaken: ananas en mango. De Freeze Pops bevatten 22% echt fruit en slechts 20 calorieën per stuk. Thierry Montange, Senior Marketing Director voor Europa en Afrika bij Fresh Del Monte: "We zijn verheugd om de iconische, natuurlijke fruitsmaken van Del Monte naar de ijsjesmarkt te brengen met de lancering van Del Monte Freeze Pops."
Bron: kamcity.com