Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hellofresh start met regeneratieve land- en tuinbouw

Huishoudens helpen sparen: aandachtspunt voor de grote lokale merken van Ahold Delhaize
Ahold Delhaize meldt: "In de Verenigde Staten en Centraal- en Zuidoost-Europa (CSE) investeert de merkenfamilie van Ahold Delhaize in prijsverlagingen, promoties en een breder eigen merkaanbod om klanten te helpen besparen op dagelijkse benodigdheden. Giant Food richt zich op het bieden van waar voor hun geld via het uitgebreide 'Fresh Low Prices'-initiatief. Klanten kunnen de afgeprijsde producten gemakkelijk herkennen aan de blauwe 'Fresh Low Price'-labels op essentiële artikelen zoals groenten en fruit, zuivel, vlees en basisvoorraden."
Bron: newsroom.aholddelhaize.com

Maddy Mottram aanvaardt nieuwe functie als hoofd instore marketing binnen Amazon Fresh VK team
Maddy Mottram is verantwoordelijk geworden voor de in-store marketing bij Amazon Fresh VK. Ze werkt al bijna twee jaar bij Amazon en maakte eerder deel uit van de trade marketing en online marketing teams.
Bron: retailtechinnovationhub.com

Zweden: Greenfood publiceert jaarverslag voor 2024
Greenfood meldde: "De grootste verbetering in winst kwam van Picadeli en Food Solutions, voornamelijk dankzij hogere volumes. De business unit Fresh Produce slaagde erin de winstgevendheid te verhogen, ondanks een vertraging op de markt en een daling in de omzet. Een belangrijke factor hierbij was de efficiëntiewinst van de kas, in combinatie met de strategische focus op productassortimenten en klantsegmenten." Het volledige rapport is hier beschikbaar.
Bron: greenfood.se

Franse retailer Casino verbetert omzet eerste kwartaal
De Franse retailer Casino meldde een sequentiële verbetering in de omzet voor het eerste kwartaal. De vergelijkbare omzet daalde met 1,2% tot 2 miljard euro ($ 2,28 miljard), wat een verbetering was ten opzichte van de 1,8% daling in het vierde kwartaal van 2024. Deze verbetering werd volgens de retailer ondersteund door een positieve trend in de voedingsmiddelenverkoop sinds begin april. Casino, eigenaar van de merken Monoprix, Franprix en Naturalia, rapporteerde een aangepaste EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortisation) van 100 miljoen euro voor het eerste kwartaal, een daling van 6 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
Bron: reuters.com

België: Cru scherpt focus aan en zoekt gepassioneerde ondernemers voor Cuit-sites
Cru stopt met zijn Cuit eetgelegenheden en is op zoek naar gepassioneerde horecaondernemers die een zaak willen openen in de bestaande panden, gelegen naast de Cru markten in Gent, Overijse en Dilbeek. De Cru-markten blijven functioneren zoals klanten ze kennen, met meerdere specialiteiten onder één dak: van bakkerij, slagerij en groenten en fruit tot vis, kaas, bloemen, kruidenierswaren en dranken.
Bron: press.colruytgroup.com

VK: Plenish onthult eerste vitamineshot voor kinderen naast twee nieuwe innovaties
Plenish heeft drie nieuwe welzijnsshots geïntroduceerd en blijft daarmee de ontwikkeling van de categorie leiden. De nieuwe lijnen omvatten Kids Shots, een primeur in deze categorie, Ginger Energy met vitamine C, B6 en ijzer, plus natuurlijke cafeïne, en een nieuw, opnieuw ontworpen formaat met 420 ml doseerflessen met meerdere porties. De nieuwe shots zullen vanaf het einde van deze maand verkrijgbaar zijn bij de grote retailers.
Bron: kamcity.com

Duitsland: Galeria ontslaat CEO Olivier van den Bossche
CEO Olivier van den Bossche, die de Duitse warenhuisketen Galeria door het turbulente faillissement van de vorige eigenaar Signa loodste, verlaat het bedrijf met onmiddellijke ingang. Zijn verantwoordelijkheden worden gezamenlijk overgenomen door Chief Sales Officer Tilo Hellenbock en Chief Financial Officer Christian Sailer.
Bron: retaildetail.eu

Proefproject: regeneratieve land- en tuinbouw in de keten van HelloFresh
HelloFresh Group meldt: "Bij HelloFresh streven we er niet alleen naar om smakelijke maaltijden bij onze klanten thuis te bezorgen, maar ook om bij te dragen aan een duurzamer voedselsysteem. We onderscheiden ons door de negatieve impact van voedselverspilling te verminderen, zowel op consumenten- als op distributieniveau."
Bron: hellofreshgroup.com

VK joint venture mikt op €1,2 mld aan overnames van supermarktvastgoed
De Britse vastgoedinvesteerder Supermarket Income REIT (SUPR) en de Amerikaanse alternatieve vermogensbeheerder Blue Owl Capital hebben een joint venture opgericht die streeft naar £1 bln (€1,2 mld) aan acquisities van supermarktvastgoed in het VK.
Bron: esmmagazine.com

Hoe tarieven de onafhankelijke retailers in Amerika kunnen schaden
De National Grocers Association (NGA ), de brancheorganisatie die de onafhankelijke grootwinkelbedrijven van het land vertegenwoordigt, heeft een brief gestuurd naar Andrew Ferguson, voorzitter van de Federal Trade Commission, waarin hij oproept tot nauwlettend toezicht en handhavingsmaatregelen als reactie op de concurrentierisico's die nieuwe en voorgestelde tarieven op geïmporteerde goederen met zich meebrengen.
Bron: progressivegrocer.com