Na eerder in januari al meer dan 2.000 proefmonsters te hebben uitgedeeld en de harten van de restaurateurs en consumenten van Lyon te hebben veroverd, trok Bimi® eind maart naar Parijs. Op woensdag 26 en donderdag 27 maart reed Bimi, opvallend gepresenteerd op een bakfiets, door de straten van de hoofdstad. Ook deze promotietour was een groot succes: opnieuw maakten meer dan 2.000 Parijzenaars kennis met deze bijzondere groente.
"De ontvangst was hartverwarmend", vertelt Amélie Tacon Santos, Food Chain Lead bij Sakata. "Markthandelaren, restauranthouders en consumenten waren allemaal enthousiast. Niet alleen over de volle, verfijnde smaak van Bimi, maar ook over de manier waarop we hen kennis lieten maken met ons product."
© Bimi
Bimi biedt talloze culinaire mogelijkheden en het is dan ook geen verrassing dat steeds meer chefs de groente omarmen en op allerlei manieren in hun gerechten verwerken. Ook in de supermarkten wint Bimi terrein.
"Zowel de horeca als de retail lieten in 2024 een mooie groei zien", aldus Tacon Santos. "De verschillende afzetkanalen tonen duidelijk aan dat er veel vraag is naar vernieuwing, zowel vanuit de professionele keuken als bij de consument. Bimi wordt gewaardeerd om zijn snelle bereidingstijd, het feit dat er geen afval is omdat je de hele groente kunt eten, de subtiele hazelnootsmaak die meer doet denken aan asperge dan aan traditionele broccoli, én zijn fraaie uiterlijk, dat gerechten visueel aantrekkelijker maakt."
Voor meer informatie:
https://www.bimibrocoli.fr