Eenvoud primeert
Tot nu toe was het voor klanten vaak niet duidelijk dat merken zoals Eldorado, Galaxi en Belsy eigen merken van Colruyt Group waren. Om het voor de klanten eenvoudiger te maken, bundelt de groep meer dan 50 verschillende merken tot Boni Selection. Dat zou tegen eind 2015 afgerond moeten zijn. De producten krijgen een eigentijdse, duidelijk herkenbare verpakking en een nieuw logo, zodat de klant de producten van Boni Selection makkelijk zal vinden in de winkel. Het assortiment producten werd ook zeer zorgvuldig uitgekozen. Op die manier weet de klant heel goed waarvoor hij bij Boni Selection terecht kan: betaalbare kwaliteitsproducten waarin het vakmanschap van Colruyt Group naar voren komt.Keuze vergemakkelijken
Colruyt Group wil met de lancering van Boni Selection winkelen voor de klanten eenvoudiger maken. Klanten zullen makkelijker kunnen kiezen tussen drie merklagen: nationale merken die zorgen voor innovatie, de eigen merken als Boni Selection die een surplus bieden en Everyday Selection, dat de laagste prijs in het assortiment biedt voor een goede kwaliteit. Met minder merken in de rekken vinden klanten hun producten sneller terug en kunnen ze hun boodschappen vlot afwerken.Mijn thuismerk
De baseline van Boni Selection is ‘mijn thuismerk’. Die sluit perfect aan bij het idee dat klanten bewust zullen kiezen voor de meerwaarden, die het nieuwe eigen merk biedt: kwaliteit, gebruiksgemak, duurzaamheid ... Boni Selection staat garant voor kwaliteitsproducten waarop klanten kunnen vertrouwen. De kwaliteitsdienst blijft verder zoeken naar producten die nóg lekkerder, gezonder of duurzamer zijn. Ook reacties en suggesties van klanten blijven welkom, door bijvoorbeeld smaaktesten en consumentenpanels.Een lange geschiedenis
De naam Boni heeft een lange traditie bij Colruyt Group. De eerste zelfstandige winkels in de jaren 50 droegen al de naam Boni. En Boni-spaarzegels zorgden voor klantenbinding. Boni was tot voor kort ook de naam van het eigen merk voor groenten en fruit. Zij werden als eerste gerestyled tot Boni Selection. Want het zijn producten die getuigen van het vakmanschap en de traditie van Colruyt Group en waarop we allemaal fier zijn. En daar staat de Selection in de naam van het nieuwe thuismerk garant voor.Stap voor stap
De producten van Boni Selection zullen op termijn verkocht worden bij alle winkelformules van Colruyt Group (Colruyt, Spar, OKay). Na groenten en fruit is het de beurt aan de fruitsappen van Eldorado, de kaas van Galaxi, de koekjes van Belsy en de huishoudrollen en het toiletpapier van Lisa. Daarna volgen stap voor stap de andere merken. Tegen eind 2015 zouden alle producten omgeschakeld moeten zijn.Bron: Colruyt