Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ocado snelst groeiende retailer in het VK

VK: Tesco CEO benadrukt dat nieuwe marktplaats 'niet Amazon probeert te zijn'
De CEO van Tesco heeft gezegd dat de supermarkt niet probeert Amazon na te doen met zijn nieuwe marktplaats, die eerder deze maand is gelanceerd. "De primaire focus van de marktplaats is het uitbouwen en uitbreiden van het assortiment voedsel, voedselgerelateerde en huishoudelijke producten die beschikbaar zijn voor klanten - dus om heel duidelijk te zijn, we proberen niet Amazon te zijn".
Bron: retailgazette.co.uk

VK: Morrisons magazijnstakingen beëindigd na akkoord
Alle stakingsacties in de magazijnen van Morrisons zijn beëindigd nadat de werknemers een nieuwe deal van de retailer hebben geaccepteerd. Honderden magazijn- en logistiekmedewerkers in Cheshire en Yorkshire staakten vorige maand in een geschil over lonen, pensioenen en arbeidsomstandigheden.
Bron: bbc.com

Malta: Fastdrop levert alle online bestellingen voor Welbee's Supermarkten
De supermarktketen Welbee's heeft de online klantervaring verbeterd door de samenwerking met Fastdrop, de specialist op het gebied van last mile logistics, uit te breiden voor leveringen in heel Malta. In een strategische overeenkomst, die eerder dit jaar werd gesloten, is Fastdrop nu verantwoordelijk voor alle leveringen aan Welbee's online klanten op het hele eiland.
Bron: timesofmalta.com

België: Exki wil groeien in steden en luchthavens
Exki wordt vernieuws en richt zich op zijn kernactiviteiten: met kleinere afhaalrestaurants en verkooppunten in bedrijven, stations en luchthavens wil CEO Stan Monheim de Belgische restaurantketen weer op de rails krijgen. "We verjongen het merk en brengen het up-to-date in een omgeving die veranderd is, terwijl we de goede dingen behouden. We gaan minder doen, maar beter, en grondig, voordat we terugkeren naar duurzame groei in heel Europa", vertelde Monheim aan La Libre.
Bron: retaildetail.eu

Metro Italia breidt uit op Sardinië met winkelplannen in Olbia
Grossier Metro Italia heeft plannen aangekondigd om in het voorjaar van 2025 zijn derde winkel te openen op Sardinië, om in te spelen op de snelgroeiende toeristische en horecasector in de regio. De nieuwe winkel, die zich in Olbia bevindt, zal beschikken over een reeks verbeterde diensten om grotere productvolumes te verwerken en de efficiëntie te verhogen. Het bedrijf werkt al samen met 95 Sardijnse bedrijven om een brede selectie lokale producten aan te bieden, van wijn en kaas tot vleeswaren, AGF en zeevruchten.
Bron: esmmagazine.com

Duitsland: Metro wint DPOK award
Metro is dit jaar bekroond met de DPOK award in de categorie CSR & Annual Report voor het online jaarverslag 2022/23 getiteld On Track. Voor de grootste digitale prijs in de Duitstalige wereld evalueren meer dan 45 communicatie-experts uitmuntende digitale projecten in 52 categorieën om de meest innovatieve en uitzonderlijke inzendingen te identificeren en te eren.
Bron: newsroom.metroag.de

VK: Ocado snelst groeiende retailer
Ocado was deze periode voor de vierde maand op rij de snelst groeiende retailer, met een omzetstijging van 10,7% over de 12 weken tot 9 juni - vóór de totale online markt, die de omzet met 4,0% zag stijgen. Bijna een kwart (23%) van de Britse huishoudens heeft de afgelopen drie maanden online boodschappen gedaan, waarbij meer dan 4% koos voor Ocado. De online-only retailer is nu goed voor 1,8% van de markt, een stijging van 0,1 procentpunt ten opzichte van vorig jaar".
Bron: kantar.com

Lidl geeft telers een 'kickstart' van 2 miljoen pond
Lidl Noord-Ierland geeft een 'kick start' aan een nieuwe lichting van 13 lokale telers die met succes een plaats hebben verdiend in het felbegeerde Kickstart Supplier Development Programme. In het assortiment van dit jaar ligt de nadruk op producten boordevol eiwitten en worden de vruchten van de appelboomgaarden van Noord-Ierland getoond, met cider, gin en gekruide appelpunch.
Bron: irishnews.com

Publicatiedatum: