"De afgelopen jaren maakten we kennis met krimpflatie en graaiflatie. Recentelijk kwam hier ook nog beknibbelflatie bij. Er zijn echter ook een aantal producten waar forse winstmarges op worden gemaakt", zo schrijft Manners. Voorbeelden hiervan zijn onder andere een biertje of wijntje in een restaurant, waar, zo stelt het medium, een winstmarge van respectievelijk 600 en 400 procent op zit. "Op voorgesneden groente en fruit wordt al snel 40 tot 100 procent marge gepakt en op kruidenpotjes of mixen zit vaak 100 procent winst." Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
"Belgische keuken verdient meer internationale erkenning"
-
Bijna 7 procent Nederlandse bedrijven ervaart problematische schulden
-
Jitse Groen stopt als CEO van Just Eat Takeaway.com
-
Horeca en retail groeien in najaar 2025, maar tempo vlakt af
-
Food100: dit zijn de 6 Foodhelden van 2025
-
Ivo Steffens nieuwe algemeen directeur Vermaat Nederland
-
Gids voor natuurinclusieve catering moet inkopers helpen bij verduurzaming
-
"Flower sprouts passen perfect binnen ons ruime foodservice-assortiment"
-
Nederlandse chefs in de prijzen bij We’re Smart Awards in Londen
-
Combigro Helmink Foodservice sluit zich aan bij VHC Groep