Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Zien is ruiken" - Hoe beelden de afzet van producten kunnen beïnvloeden

Uit onderzoek blijkt dat afbeeldingen van geurende objecten de bijbehorende geuren kunnen oproepen in de hoofden van consumenten, waardoor hun aankoopbeslissingen worden beïnvloed. Dit fenomeen, dat "smellising" wordt genoemd, suggereert dat visuele signalen, zoals foto's van citroenen of koffiebonen, de impact van echte geuren die in fysieke retailruimtes worden gebruikt effectief kunnen reproduceren. Naarmate het online winkelen toeneemt, kan het toevoegen van suggestieve beelden merken helpen om de kracht van geur te gebruiken om de aantrekkingskracht van de consument en de productselectie te verbeteren, net zoals omgevingsgeuren dat doen in fysieke winkels.

Publicatiedatum: