Nederland: Ahold Delhaize lanceert haar Growing Together strategie voortbouwend op haar kernkwaliteitenAhold Delhaize kondigde de lancering van haar 'Growing Together'-strategie aan tijdens haar 2024 Strategy Day, waarin de belangrijkste plannen en ambities tot 2028 worden uiteengezet. Dit groei- en investeringsplan ondersteunt de visie van Ahold Delhaize om de vertrouwde lokale (voedings)retailer te zijn, waarbij levendige klantervaringen en betrouwbare producten de kern vormen van de klantwaardeproposities van haar merken.
Bron: aholddelhaize.com
Italië: Finiper Canova wordt 50, omzet overtreft €3 mld in 2023De Italiaanse retailgroep Finiper Canova viert zijn 50e verjaardag met zijn 'beste financiële prestaties' tot nu toe. In 2023 overschreden de inkomsten van de groep €3 miljard, met een EBITDA van meer dan €200 miljoen. Een belangrijke stap was de overname van de Unes-supermarktketen, waardoor het bedrijf kon uitbreiden naar het segment van buurtwinkels.
Bron: esmmagazine.com
Griekse supermarktprijzen stabiel in april, behalve die van g+fDe prijzen in Griekse supermarkten waren in april 2024 stabiel en stegen met 1,10% ten opzichte van april 2023, zo blijkt uit een nieuw onderzoek van het Institute of Consumer Goods Retail Research (IELKA). De prijzen van verse groenten en fruit stegen echter met 2,09%.
Bron: esmmagazine.com
VK: M&S weigert opnieuw laatste betaling voor Ocado RetailMarks & Spencer heeft zijn standpunt herhaald dat het geen eindbetaling hoeft te doen aan Ocado Group voor zijn aandeel in de online supermarkt joint venture Ocado Retail.
Bron: reuters.com
België: Collect&Go lanceert nieuwe dienst die boodschappen doen nog makkelijker maaktCollect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, test een nieuwe dienst in Gent. Met de nieuwe dienst mikt Collect&Go op klanten die op zoek zijn naar een snelle oplossing voor hun verse boodschappen. Dat zijn bijvoorbeeld mensen die wekelijks boodschappen doen, maar tussendoor verse AGF nodig hebben. Maar het kunnen net zo goed klanten zijn die last minute verse AGF op tafel willen zetten.
Bron: press.colruytgroup.com
Amazon bouwt een netwerk van micromobiliteitshubs in het VKOm leveringen aan klanten in het Verenigd Koninkrijk duurzamer te maken, maakt Amazon steeds meer gebruik van zogenaamde micromobility hubs. Stap voor stap vernieuwt het bedrijf zijn bezorgnetwerk. De eerste micromobility hub in Noord-Ierland is onlangs geopend.
Bron: ecommercenews.eu
Lidl: Supermarkt schakelt helft van verlichting in winkels uitSupermarktketen Lidl heeft gezegd dat het de helft van zijn verlichting in winkels heeft uitgeschakeld om kosten te besparen en klanten te beschermen tegen prijsstijgingen. De CEO van het bedrijf voor het eiland Ierland vertelde BBC News NI dat de maatregel deel uitmaakt van de algemene kostenbesparende inspanningen.
Bron: bbc.com
VK: Purity Soft Drinks onthult zijn grootste marketing seizoen ooitPurity Soft Drinks heeft de lancering aangekondigd van de grootste marketingcampagne ooit voor haar merk Juice Burst. Het 'Punchy To The Core' seizoen start in juni en laat de smaak van de best verkopende appelvariant zien. Het doel van de activiteit is om Juice Burst Apple gedurende de zomermaanden onder de aandacht van het winkelend publiek te houden door zowel de verfrissende smaak als de gezondheidsaspecten te benadrukken.
Bron: kamcity.com