Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl schakelt helft van verlichting in winkels uit om prijsstijgingen te voorkomen

Nederland: Ahold Delhaize lanceert haar Growing Together strategie voortbouwend op haar kernkwaliteiten
Ahold Delhaize kondigde de lancering van haar 'Growing Together'-strategie aan tijdens haar 2024 Strategy Day, waarin de belangrijkste plannen en ambities tot 2028 worden uiteengezet. Dit groei- en investeringsplan ondersteunt de visie van Ahold Delhaize om de vertrouwde lokale (voedings)retailer te zijn, waarbij levendige klantervaringen en betrouwbare producten de kern vormen van de klantwaardeproposities van haar merken.
Bron: aholddelhaize.com

Italië: Finiper Canova wordt 50, omzet overtreft €3 mld in 2023
De Italiaanse retailgroep Finiper Canova viert zijn 50e verjaardag met zijn 'beste financiële prestaties' tot nu toe. In 2023 overschreden de inkomsten van de groep €3 miljard, met een EBITDA van meer dan €200 miljoen. Een belangrijke stap was de overname van de Unes-supermarktketen, waardoor het bedrijf kon uitbreiden naar het segment van buurtwinkels.
Bron: esmmagazine.com

Griekse supermarktprijzen stabiel in april, behalve die van g+f
De prijzen in Griekse supermarkten waren in april 2024 stabiel en stegen met 1,10% ten opzichte van april 2023, zo blijkt uit een nieuw onderzoek van het Institute of Consumer Goods Retail Research (IELKA). De prijzen van verse groenten en fruit stegen echter met 2,09%.
Bron: esmmagazine.com

VK: M&S weigert opnieuw laatste betaling voor Ocado Retail
Marks & Spencer heeft zijn standpunt herhaald dat het geen eindbetaling hoeft te doen aan Ocado Group voor zijn aandeel in de online supermarkt joint venture Ocado Retail.
Bron: reuters.com

België: Collect&Go lanceert nieuwe dienst die boodschappen doen nog makkelijker maakt
Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, test een nieuwe dienst in Gent. Met de nieuwe dienst mikt Collect&Go op klanten die op zoek zijn naar een snelle oplossing voor hun verse boodschappen. Dat zijn bijvoorbeeld mensen die wekelijks boodschappen doen, maar tussendoor verse AGF nodig hebben. Maar het kunnen net zo goed klanten zijn die last minute verse AGF op tafel willen zetten.
Bron: press.colruytgroup.com

Amazon bouwt een netwerk van micromobiliteitshubs in het VK
Om leveringen aan klanten in het Verenigd Koninkrijk duurzamer te maken, maakt Amazon steeds meer gebruik van zogenaamde micromobility hubs. Stap voor stap vernieuwt het bedrijf zijn bezorgnetwerk. De eerste micromobility hub in Noord-Ierland is onlangs geopend.
Bron: ecommercenews.eu

Lidl: Supermarkt schakelt helft van verlichting in winkels uit
Supermarktketen Lidl heeft gezegd dat het de helft van zijn verlichting in winkels heeft uitgeschakeld om kosten te besparen en klanten te beschermen tegen prijsstijgingen. De CEO van het bedrijf voor het eiland Ierland vertelde BBC News NI dat de maatregel deel uitmaakt van de algemene kostenbesparende inspanningen.
Bron: bbc.com

VK: Purity Soft Drinks onthult zijn grootste marketing seizoen ooit
Purity Soft Drinks heeft de lancering aangekondigd van de grootste marketingcampagne ooit voor haar merk Juice Burst. Het 'Punchy To The Core' seizoen start in juni en laat de smaak van de best verkopende appelvariant zien. Het doel van de activiteit is om Juice Burst Apple gedurende de zomermaanden onder de aandacht van het winkelend publiek te houden door zowel de verfrissende smaak als de gezondheidsaspecten te benadrukken.
Bron: kamcity.com

Publicatiedatum: