Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Hoe meer we Millenials en Gen Z voorlichten over hun voedsel, hoe beter"

USDA Organic keurmerk scoort het hoogst bij consumentenherkenning

Amerikaanse consumenten herkennen het USDA Organic keurmerk meer dan elke andere certificering op de markt, zo blijkt uit een nieuw onderzoek van de Organic Trade Association (OTA).

Vergeleken met een dozijn claims en certificeringen die gevonden kunnen worden op verschillende producten in de hedendaagse supermarkt, is bijna 90 procent van de consumenten bekend met biologische claims. Die grote bekendheid met biologisch vertaalt zich volgens de OTA in een solide vertrouwen van het publiek. Het biologische keurmerk van de USDA wordt vertrouwd door 70 procent van de consumenten - het meest vertrouwde keurmerk van alle landbouwproducten en het op één na meest vertrouwde keurmerk voor voedingsmiddelen, na het iconische vinkje van de American Heart Association.

© David Tonelson | Dreamstime.com

"De resultaten van ons onderzoek zijn ongelooflijk bemoedigend", zegt Tom Chapman, co-CEO van OTA. "Naarmate biologisch toegankelijker is geworden voor consumenten, zijn de voordelen van biologisch beter bekend geworden, waardoor het vertrouwen in het biologische keurmerk is toegenomen. Daarom zijn onze inspanningen om dat vertrouwen te verdienen en ervoor te zorgen dat de biologische standaarden zich blijven ontwikkelen en versterken zo belangrijk."

OTA werkte samen met Euromonitor International in een onderzoek dat in december 2023 werd uitgevoerd onder ongeveer 1.200 consumenten in het hele land om te evalueren wat de consumenten van vandaag begrijpen over biologisch, evenals hun bereidheid om te betalen voor USDA-gecertificeerde biologische producten en de individuele kenmerken die worden ondersteund door biologische certificering.

Er werd ook gekeken hoe biologisch het deed in vergelijking met verschillende claims en certificeringen. De andere voedsel- en drankclaims in het onderzoek waren natuurlijk, lokaal, grasgevoerd, zonder antibiotica, veganistisch, vrij van pesticiden, vrije uitloop, hormoonvrij, humaan gefokt, allergeenvrij, fair trade en regeneratief.

Millennials en Gen Z stimuleren biologisch en bepalen de toekomst
De Millennial en Gen Z generaties zijn vandaag de dag de grootste biologische kopers. Millennials, individuen van 28 tot 43 jaar oud in 2024, kopen al bijna een decennium lang de meeste biologische producten. Nu maken ook de jongvolwassenen van Gen Z (12 tot 27 jaar) hun aanwezigheid op de biologische markt bekend.

Millennials en Gen Z besteden meer aandacht aan etiketten dan oudere generaties, met meer dan 70 procent van deze leeftijdsgroepen die melden dat het USDA Biologische keurmerk belangrijk is en een belangrijke overweging bij het kiezen van hun voedsel. Deze generaties vinden voedingsclaims belangrijker dan vorige generaties - met vier claims in het bijzonder: biologisch, allergeenvrij, regeneratief en veganistisch.

Millennials en Gen Z besteden meer aandacht aan etiketten dan oudere generaties, waarbij meer dan 70 procent van deze leeftijdsgroepen aangeeft dat het USDA Organic keurmerk belangrijk is en een belangrijke overweging vormt bij het kiezen van hun voedsel. Deze generaties vinden voedingsclaims belangrijker dan vorige generaties - met vier claims in het bijzonder: biologisch, allergeenvrij, regeneratief en veganistisch.

"Jongere consumenten willen meer weten over de producten die ze kopen", zegt Matthew Dillon, co-CEO van OTA. "Dit is geen kortstondige trend... deze informatiezoekende shoppers zullen naar feiten blijven zoeken, net als hun kinderen. Hoe meer we hen kunnen voorlichten over hun voedsel - en over biologisch - hoe beter."

Voor meer informatie: www.ota.com

Publicatiedatum: