De Lobello cherrypruimtomaat heeft voor het zesde opeenvolgende jaar de "Smaak van het Jaar"-prijs gewonnen in Spanje. Dit is het elfde seizoen van dit exclusieve ras van Caparrós, een teler in Almería, dat de afgelopen 10 jaar ook steeds meer ruimte heeft ingenomen in het schap in Spanje en Europa.
"Onze inspanningen om deze tomaat als een smaakreferentie te positioneren in het schap worden beloond", zegt Juan Ramón París, marketingdirecteur bij Caparrós.
Voor de "Smaak van het Jaar"-prijs test en beoordeelt een panel van 100 Spaanse consumenten die regelmatig deze tomatensoort eten verschillende aspecten van het product, zoals textuur, aroma, smaak en algemene indruk. Ze kennen punten toe aan elk aspect en geven anoniem hun opmerkingen over het product.
"Lobello heeft een uniek Brix-gehalte in de tomatencategorie. Elke hap is een zoete en aangename ervaring vol smaak. Lobello heeft dat perfecte evenwicht tussen zoetheid en zuurheid, een zachte en fijne vlezige textuur en een doordringend aroma. Samen met de intensiteit van de smaak zijn het enkele van de redenen waarom deze tomaat jaar na jaar succes oogst", zegt París.
"Iedereen die Lobello proeft, is het erover eens dat de smaak doet denken aan de essentie van tomaat", zegt de marketingmanager van Caparrós. "Bovendien is de smaak standvastig doorheen het hele seizoen, in vergelijking met andere tomatenrassen die beschikbaar zijn op de markt. De tomaat wordt jaarrond geteeld, aan de kust van Almería tijdens de herfst en de winter, in de bergen tijdens de zomer", voegt hij eraan toe.
Caparrós, dat dit jaar zijn 40-jarige jubileum viert, oogst ongeveer 18.000 ton tomaten per jaar.
"Specialty's laten een grote mate van differentiatie toe op de markt. Premium producten zoals Lobello en onze zwarte pitloze watermeloen, die ook al een "Smaak van het Jaar"-prijs heeft gewonnen in zijn categorie, zijn de identiteitskenmerken van het bedrijf geworden", benadrukt París.
"De voormalige bondscoach van het Spaanse voetbalelftal Vicente Del Bosque is de sponsor van Lobello. Caparrós zet zich immers in voor de waarden van sportiviteit (Caparrós is ook de sponsor van de Koninklijke Nationale Handbalfederatie), gezondheid en sociale en solidaire betrokkenheid via onder meer de Stichting Pedro Caparrós", vertelt hij.
Het bedrijf uit Almería exporteert Lobello ook naar Europese landen zoals Duitsland, Frankrijk en Italië. Lobello heeft ook de Superior Taste Award ontvangen met 3 gouden sterren, toegekend door het International Taste Institute, wereldleider in de evaluatie en professionele certificering.
Voor meer informatie:
Caparrós Nature
Tel: +34 950297669 (Spanje)
paris@caparrosnature.com
www.caparrosnature.com