Weinig Belgen hebben momenteel een abonnement op een maaltijdboxbezorgdienst (6%). Bovendien hebben meer dan 3 keer zoveel Belgen hun abonnement stopgezet sinds 2019, zo schrijft Gondola. Een laatste studie in opdracht van handelsfederatie Comeos onderzocht de consumptiegewoonten van de Belgen tussen 2019 en 2023, waarbij zowel de impact van de lockdown als de inflatie die de afgelopen twee jaar de boventoon voerde, onder de loep werden genomen. Ook gaan Belgen minder uit eten (een daling van 10,8% in vergelijking met 2019) blijkt verder uit de studie. Ook speciaalzaken ondergaan hetzelfde lot. Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Compass Group neemt Vermaat definitief over
-
"Belgische keuken verdient meer internationale erkenning"
-
Bijna 7 procent Nederlandse bedrijven ervaart problematische schulden
-
Jitse Groen stopt als CEO van Just Eat Takeaway.com
-
Horeca en retail groeien in najaar 2025, maar tempo vlakt af
-
Food100: dit zijn de 6 Foodhelden van 2025
-
Ivo Steffens nieuwe algemeen directeur Vermaat Nederland
-
Gids voor natuurinclusieve catering moet inkopers helpen bij verduurzaming
-
"Flower sprouts passen perfect binnen ons ruime foodservice-assortiment"
-
Nederlandse chefs in de prijzen bij We’re Smart Awards in Londen