De Franse retailer Monoprix opent een winkel in Waterloo, Belgiƫ, met een concept dat voeding, textiel en decoratie combineert. Stefan Van Rompaey van RetailDetail benadrukt dat Monoprix, onderdeel van de financieel geteisterde Franse groep Casino, goed presteert, zo meldt Retail Detail. Drie jaar geleden had Monoprix plannen om Europa binnen te treden en de omzet te verdubbelen, maar sindsdien was het stil tot nu. De winkel, hoog gepositioneerd in de markt en niet gericht op prijsconcurrentie, biedt een onderscheidend assortiment met een herkenbaar huismerk. De keuze voor Waterloo, een regio met goede koopkracht, en een groot winkelpand van meer dan 3.000 vierkante meter, wekt interesse over de aanpak van het cultuurverschil en het potentieel van het concept in Belgiƫ. Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Consolidatie in retail neemt toe door aanhoudende druk
-
Carrefour test nieuw winkelconcept in Brussel
-
Carrefour reageert op geruchten: "We blijven in België"
-
Upfront start zoektocht naar vier nieuwe supermarktlocaties
-
Vordering ontmanteling van Louis Delhaize groep
-
Amazon hervat ultrasnelle bezorging van boodschappen in VS
-
"Mogelijk vertrek Carrefour uit België biedt kansen voor Ahold en Jumbo"
-
Van Onze Grond breidt snel uit naar meer supermarkten
-
Jumbo-familie Van Eerd neemt Hema volledig over
-
Colruyt besluit zijn laatste vijf Franse supermarkten te sluiten