De Franse retailer Monoprix opent een winkel in Waterloo, Belgiƫ, met een concept dat voeding, textiel en decoratie combineert. Stefan Van Rompaey van RetailDetail benadrukt dat Monoprix, onderdeel van de financieel geteisterde Franse groep Casino, goed presteert, zo meldt Retail Detail. Drie jaar geleden had Monoprix plannen om Europa binnen te treden en de omzet te verdubbelen, maar sindsdien was het stil tot nu. De winkel, hoog gepositioneerd in de markt en niet gericht op prijsconcurrentie, biedt een onderscheidend assortiment met een herkenbaar huismerk. De keuze voor Waterloo, een regio met goede koopkracht, en een groot winkelpand van meer dan 3.000 vierkante meter, wekt interesse over de aanpak van het cultuurverschil en het potentieel van het concept in Belgiƫ. Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
"Als retailers kritisch gaan kijken naar het assortiment, ontstaat er veel ruimte voor innovaties"
-
Gruppo VéGé mikt op 65 nieuwe winkelopeningen in 2026
-
Co-op: Inzet voor meer duurzaamheid in de hele AGF-keten
-
Mondra en ImpactBuying werken samen aan inzicht in uitstoot per product
-
Netto blijft favoriet onder discounters in Midden-Duitsland
-
'Groenteman van Plus' stapt over naar Nettorama
-
Exki ambieert expansie in Vlaanderen
-
Leveranciers kritisch op grillig categorymanagement bij supermarkten
-
Kerstcommercials 2025: van mainstream sentiment tot prijsbewuste feestvreugde
-
Carrefour België start zondagopeningen