Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Winst Aldi Ierland -56%

Nieuw internationaal rapport onthult dat 75% van de mensen denkt dat ze hun vijf stuks per dag niet eten
Ondanks duidelijke wereldwijde richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie denkt 75% van de respondenten niet dat ze dagelijks de aanbevolen hoeveelheid verse groenten en fruit eten. Dit blijkt uit een nieuw internationaal rapport van het gerenommeerde internationale gezondheids- en wellnessbedrijf Juice Plus+. Het rapport heet 'Bridging the Gap to Healthier Living: A Multi-Market Exploration of Fruit and Vegetable Consumption, Trends and Behaviors', waarin 32.000 mensen in verschillende landen over de hele wereld werden ondervraagd, onthult de waarheid over de perceptie van de consument over de consumptie van groenten en fruit en onthult dat slechts 25% denkt dat ze de aanbevolen porties per dag eten.
Bron: prnewswire.com

Ierland: Musgrave neemt Joyce's Supermarkt in Oranmore over van Tesco
Tesco Ierland heeft een van de negen vestigingen van Joyce's Supermarket, die het vorig jaar voor meer dan € 80 mln had gekocht, verkocht aan Musgrave om de bezwaren weg te nemen die de mededingingsautoriteit vorig jaar had geuit.
Bron: irishtimes.com

VK: Voedingsmiddelenbedrijven maken producten versneld gezonder als reactie op de HFSS-beperkingen
Een nieuw rapport van het IGD Health team onthult dat veel Britse voedingsmiddelen-bedrijven hebben gereageerd op de beperkingen op het promoten in winkels van levensmiddelen met een hoog gehalte aan vet, suiker en zout, door hun producten versneld gezonder te maken. De komst van de HFSS-beperkingen heeft geleid tot een versnelde groei in het gelijktijdig ontwikkelen van meerdere voedingsstoffen volgens het Nutrient Profiling Model (NPM). Dit proces bestaat uit het verminderen van het gebruik van zout, suiker, energie, vet enz. en het verhogen van het gebruik van voedingsstoffen zoals vezels, fruit, groenten en noten.
Bron: igd.com

Roemenië: Auchan voltooit uitrol van winkels bij Petrom tankstations
De Petrom tankstations zijn nu voorzien van MyAuchan supermarkten die een breed scala aan alledaagse producten verkopen, zoals kant-en-klare maaltijden, levensmiddelen, verse en diepgevroren producten, dranken, koffie, snacks, snoep, cosmetica, speelgoed, babybenodigdheden en autoaccessoires.
Bron: esmmagazine.com

X5 neemt winkelketen Amba over
Retailgroep X5 heeft winkels van de retailketen Amba in het Khabarovsk Territory overgenomen. De deal houdt in dat de winkelketen Pyaterochka van de X5 Group de erfpacht krijgt van 71 Amba-winkels, met een totaal verkoopgebied van 49.122 m2, aldus het bedrijf.
Bron: esmmagazine.com

Ierland: Winst Aldi daalt met 56% nu supermarkt nieuwe winkel Carrigaline opent
Supermarktgigant Aldi zag de omzet van zijn Ierse activiteiten in 2022 met € 24 mln stijgen tot € 2 mrd, terwijl de voedselprijsinflatie recordhoogtes bereikte. Voor het boekjaar 2022 noteerde de Duitse retailer een daling van de operationele winst met 56% tot € 17,3 mln, tegenover € 39,8 mln een jaar eerder. De winst voor belastingen van de retailer daalde ook met 56% op jaarbasis, tot een totaal van € 17,1 mln in 2022.
Bron: irishexaminer.com

VK: Asda komt met niet te missen Diwali-deals
Dit jaar kunnen klanten profiteren van een Asda Rewards Cashpot-aanbieding, waarbij geselecteerde producten bij aankoop 10% teruggeven aan de cashpot. KTC-blikken gehakte tomaten, kidneybonen en kikkererwten maken deel uit van deze deal en kosten slechts € 0,43 met 10% teruggave.
Bron: corporate.asda.com

Crisisgewoonten in kosten van levensonderhoud Britten zullen blijven bestaan, zegt CEO Sainsbury's
Veranderingen in het gedrag van Britse consumenten die zijn ontstaan tijdens de aanhoudende kosten van de levensonderhoudscrisis, zoals meer thuis eten en meer aankopen van eigen merk- en diepgevroren producten, zijn blijvend, aldus de baas van supermarkt Sainsbury's.
Bron: reuters.com