Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Takii Europe introduceert Kameleon

Continu aanbod van Galia meloenen met constante smaak en kwaliteit

Takii Europe presenteert met het merk Kameleon haar nieuwe concept in het Galia meloenensegment.

"Met Kameleon willen we de smaak en het aroma van de traditionele Galia terugroepen, die geleidelijk verloren gingen toen meloenen met een langere houdbaarheid de bovenhand namen in het supermarktlandschap", zegt Jaime Dols van Takii Europe.

"De rassen van dit nieuwe merk hebben het kenmerk gemeen dat ze pas van kleur veranderen, van donkergroen naar geel, wanneer ze rijpen. Dit garandeert dat het fruit geoogst wordt op het optimale consumptiepunt met een Brix-waarde van rond de 16 graden en een voortreffelijk aroma en textuur."

"Zo wordt vermeden dat de meloenen te vroeg worden geoogst", benadrukt Jaime. "Veel lang houdbare Galia rassen krijgen al een geel kleurtje vanaf een Brix-waarde van 10 en bereiken daarmee dan ook de markt, wat nefast is voor de consumententevredenheid. Met Kameleon zijn we erin geslaagd dit probleem op te lossen, waar zowel consumenten als retailers last van hebben."

Op teeltgebied vertegenwoordigt Kameleon een extra oplossing voor het gebrek aan toegelaten gewasbeschermingsmiddelen, aangezien alle rassen een zeer hoge tolerantie hebben tegen echte meeldauw en bladluizen. Samen beslaan ze de gehele teeltcyclus, eerst in de kas en daarna in de buitenteelt. “Het zijn verschillende rassen maar met dezelfde genetica die kwaliteit gedurende het gehele seizoen garandeert. Met Kameleon willen we onze Midden-Europese klanten de mogelijkheid geven om te kunnen beschikken over een continue aanvoer van Galia meloenen met een constante smaak en kwaliteit."

"De variëteiten van dit nieuwe merk hebben gemeen dat ze van donkergroen naar geel veranderen, alleen als ze rijp zijn. Dit garandeert dat de geoogste vruchten op hun optimale rijpheid zijn met een Brix-gehalte van ongeveer 16 graden, en met een heerlijke geur en textuur."

"In dit eerste jaar waarin we het merk hebben gelanceerd, was de meloenenteelt in Spanje een uitdaging wegens de weersomstandigheden in zowel Almería als Murcia. Maar onze partners vertelden ons dat de kwaliteit van de Kameleon meloenen erg goed was en dat ze heel tevreden waren met de resultaten."

"De teelt van Kameleon meloenen strekt zich uit van de vroege/middencyclus in Almería tot La Mancha. Daarom is het een interessant alternatief voor telers in alle Spaanse regio's, met de nadruk op Murcia. Daarnaast zijn we bezig met de ontwikkeling van de teelt in Midden- en Zuid-Amerika, waarmee we de aanvoer van Kameleon meloenen jaarrond kunnen verzekeren aan de Europese retail."

"Het grote voordeel van Kameleon", besluit Jaime, "is dat het een unique selling propositie biedt en vanuit Takii zullen we erover waken dat we de differentiatie van dit concept in de markt te allen tijde behouden."

Voor meer informatie:
Jaime Dols
Takii Europe B.V.
Tel: +34 674 171 877 (Spanje)
jdo@takii.eu
www.takii.eu

Publicatiedatum: