Albert Heijn gaat vanaf maandag de internationale keukens in de kijker zetten. Ze willen klanten inspireren eens te werken met gerechten uit een andere keuken, zoals India, Japan en Mexico. Om dit mede voor elkaar te krijgen zullen ze 15 speciaal ontwikkelde verspakketten aan gaan bieden.

"We horen van onze klanten dat het soms best een uitdaging kan zijn om elke avond weer gevarieerd eten op tafel te zetten, terwijl ze dat wel heel belangrijk vinden,” zegt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. "Daarom hebben we de lekkerste gerechten uit de hele wereld op een betaalbare manier gecombineerd met het grootst mogelijke gemak. Zo kun je iedereen thuis verrassen met een leuk en lekker nieuw gerecht.”
De verspakketten variëren van Indiase Butter Chicken en Italiaanse Pompoenrisotto tot Mexicaanse Fajita's, zo meldt de supermarktketen. Hierbij wil Albert Heijn ook betaalbaarheid in het oog houden.
Bron: Albert Heijn