Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sportschoenen met groenten en fruit erop

Nike ziet de trend dat sporters frisdrank vermijden en maakt sportkleding met een knipoog naar fruit, zoals T-shirts met een tekening van een fruitschaal of de onlangs uitgebrachte ‘dragon fruit’-sneakers. Het is slechts één voorbeeld van een bedrijf dat producten verkoopt met verwijzingen naar groenten en fruit, maar er zijn er nog veel meer. "Al meer dan tien jaar prikkel ik de AGF-sector om hun creatieve ziel te ontdekken en merchandise te ontwerpen", zegt Patrick Kelly van de Produce Industry Podcast. "Vreemd genoeg geeft de sector zoveel merchandise weg op beurzen, stuurt het klanten cadeaus, enzovoort. En dat allemaal gratis. Jamba Juice geeft toch ook geen gratis T-shirts weg in hun winkels als je een smoothie koopt?", stelt Kelly.

"Wat drijft al deze andere bedrijven om producten met het thema groenten en fruit te verkopen, terwijl wij als sector dat nalaten?" Kelly is de afgelopen jaren gestart met het maken van groente- en fruitgerelateerde merchandise, en hoopt nu dat anderen zullen volgen. "Laten we creatief worden en uitzoeken wat consumenten buiten onze groenten en fruit willen. Geloof me, het zal de cirkel voor je merk rond maken." Kelly's merchandisingwinkel heeft een paar verschillende items, variërend van T-shirts en stickers met oude logo’s van groente- en fruitmerken tot koffiebekers, badpakken en designer heuptasjes. Een van de coolste merchandise-items zijn echter sportschoenen waarvan het design is geïnspireerd op groenten en fruit.

Linksboven: Indianapolis Fruit Company; midden: The Produce Industry Podcast-schoen gemaakt voor Viva Fresh 2022; rechtsboven: Salsa-geïnspireerde schoen voor IFPA 2022; linksonder: Water for all-schoen; rechtsonder: Citrus from California-schoen.

In 2022 hield Indianapolis Fruit Company zijn jaarlijkse Vendor Showcase. Het evenement was afgelast vanwege Covid in 2020 en 2021 en samen met Ross Nelson, ook bekend als Ross The Produce Boss, kwam Kelly op een idee om de weg vrij te maken voor de terugkeer van de beurs. "We hebben twee paar Indy Fruit-schoenen ontworpen." Ze worden vervaardigd door SoulsFeng en met de eigenaar van SoulsFeng, David Feng, kwam Kelly overeen om zijn eigen op maat gemaakte lijn van op groenten en fruit geïnspireerde schoenen te maken.

Hoe cool zou het zijn om beurzen te bezoeken met een paar op groenten en fruit geïnspireerde schoenen? Als je je eigen paar wilt hebben, neem dan rechtstreeks contact op met Patrick Kelly. Volgend jaar, wanneer zijn merchandisewinkel wordt vernieuwd, zullen de schoenen slechts één klik verwijderd zijn.

Voor meer informatie:
Patrick Kelly
The Produce Industry Podcast
Tel: +1 559-594-7614 (VS)
theproduceindustrypodcast@gmail.com
www.thepatrickkelly.com/merch