Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Colruyt ziet eindelijk weer groei

Letland: Verlaagde btw op g+f leidde tot hogere consumptie van importproducten
Het verlaagde btw-tarief voor groenten en fruit in Letland heeft geleid tot een hogere consumptie van geïmporteerde producten, aldus minister Armands Krauze in een interview met de Letse publieke radio. Hij wees erop dat dit jaar een einde komt aan de periode waarin het verlaagde btw-tarief werd toegepast op verse groenten en fruit in Letland en dat in de begroting voor volgend jaar het volledige tarief voor groenten en fruit is opgenomen.
Bron: baltictimes.com

Albanië: SPAR viert opening van 80e winkel
SPAR Albanië heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de opening van hun 80e winkel in de hoofdstad, Tirana. De nieuwe SPAR supermarkt bevindt zich in de wijk Ali Demi in Tirana, een van de dichtstbevolkte gebieden van de stad. Deze supermarkt weerspiegelt SPAR Albanië's focus op vers en heeft een groente- en fruitafdeling en vlees- en kaasbalies.
Bron: spar-international.com

Shufersal annuleert deal voor SPAR supermarkten in Israël
De grootste supermarktketen van Israël, Shufersal, zegt dat het een deal met SPAR had geannuleerd om een netwerk van winkels van de Nederlandse supermarktketen in Israël op te zetten, vanwege wettelijke beperkingen.
Bron: reuters.com

België: Colruyt ziet eindelijk weer groei
Belgische supermarktketen Colruyt is eindelijk terug op het marktaandeel van voor de pandemie, terwijl de winst meer dan verdubbeld is. De retailer waarschuwt wel voor een komende prijzenoorlog.
Bron: retaildetail.eu

Thorogoods steunt Britse regeneratieve telers
In New Covent Garden Market willen de bedrijven van de Thorogoods Group - die al sinds 1922 verse Britse producten verbouwt en verkoopt - samenwerken met verantwoordelijke telers die hun principes delen. Marketing Manager Jo Thorogood legt uit wat er achter de principes zit.
Bron: newcoventgardenmarket.com

Kern Tec haalt €12 miljoen op om producten op basis van gerecyclede fruitpitten op te schalen
Kern Tec, dat geüpcyclede fruitpitten gebruikt om duurzame plantaardige voeding te produceren, heeft €12 miljoen aan financiering geregeld. Met dit kapitaal kan het de productie en commercialisering van plantaardige melkalternatieven en zoetwaren verder opvoeren.
Bron: vegconomist.com

Nederlandse online verkopen groeiden met 2% in H1 2023
In de eerste helft van dit jaar hebben Nederlandse consumenten 16,3 miljard euro online uitgegeven. Vergeleken met dezelfde periode in 2022 is dit een stijging van 2%. Deze data komt uit de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor, uitgevoerd in opdracht van Thuiswinkel.org en Retail Insiders.
Bron: ecommercenews.eu

SPAR Zuid-Afrika wil verliesgevende Poolse activiteiten verkopen
SPAR Group is van plan om haar verlieslatende activiteiten in Polen te verkopen, zei de Zuid-Afrikaanse groep. Deze meldde ook een omzetstijging van 10,6% voor de eerste 47 weken van dit boekjaar.
Bron: reuters.com

Eerste 'Niet voor EU' posters verschijnen in NI supermarkten
Tesco is de eerste supermarktketen die "Niet voor EU"-posters plaatst in haar Noord-Ierse winkels. De borden zijn een gevolg van de herziene Brexit-deal voor Noord-Ierland, het Windsor Framework.
Bron: bbc.com

UK: John Lewis onderzoekt sale and leaseback van 12 Waitrose supermarkten
John Lewis wil £ 150 mln vrijmaken via de verkoop en leaseback van een dozijn Waitrose-supermarkten om investeringen in de modernisering van het bedrijf te financieren. De retailer, die deze maand een halfjaarverlies van 59 miljoen pond bekendmaakte, wil het geld gebruiken om winkels te moderniseren en te investeren in online activiteiten, waaronder het uitbreiden van de online bezorgdienst.
Bron: theguardian.com