Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De Lovita-pruimen liggen weer in het schap

Begin deze week zijn de eerste Lovita®-pruimen aangekomen in de schappen van Franse supermarkten. Het seizoen ziet er voor deze roodvlezige, hartvormige pruimen wat betreft opbrengstaantallen en de kwaliteit veelbelovend uit.

Verder heeft het Lovita-team dit jaar ook nog een grootschalige communicatiecampagne voorbereid om de pruimen bij het grote publiek onder de aandacht te brengen.

1.300 ton voor het 2023-seizoen
Bij de presentatie van de eerste voorzichtige voorspellingen is 1.000 ton aan opbrengst aangekondigd, maar dit jaar zal aan de leveranciers uiteindelijk 1.300 ton worden geleverd. "De opbrengst is daarmee bijna verdrievoudigd ten opzichte van die van vorig jaar," vertelt communicatiemanager bij French Fruit Lovers Monika Kujundzic.

De Lovita-pruimen, die op bijna 80 hectare worden geteeld, hebben wat betreft de opbrengst (dus) een flinke vooruitgang geboekt (350 ton in 2022) en aangezien sommige bomen nu pas volgroeid en volledig in productie zijn, is de verwachting dat deze de komende jaren exponentieel zal blijven groeien.

Kwaliteit, smaak en maat
Dankzij de afwezigheid van weersrisico's hebben de Lovita-pruimen ook dit jaar weer een goed suikergehalte en een goede grootte en kan het Lovita-team trouw blijven aan de gedane belofte op het gebied van de kwaliteit, smaak en maat. "We zijn dit jaar heel blij met de opbrengst. Onze klanten zijn met name heel tevreden over de smaak en komen dit jaar terug voor meer."

Lovita communicatiecampagne
Om zowel jonge als oudere consumenten te kunnen overtuigen, zal Lovita actief aanwezig zijn in verschillende winkels en op diverse social mediakanalen. Hoewel de communicatie tot nu toe vrij beperkt is gebleven, wil het Lovita-team vanaf nu intensiever communiceren met het grote publiek. "Bij een aantal Franse winkeliers zijn vanaf nu elk weekend evenementen gepland, met in Frankrijk 4 tot 5 evenementen per week."

Op social media zal de communicatie met name gericht zijn op het voedingsaspect van de pruimen. "Met deze campagne willen we gezond eten promoten en de voordelen van de pruimen die rijk zijn aan antioxidanten en vitaminen benadrukken. Dankzij het fraaie uiterlijk en zoete smaak biedt het eten van Lovita-pruimen evenveel voldoening als het eten van een goed stuk taart."

Op 14 september zal op de MIN markt van Rungis een Lovita-proeverij georganiseerd en op 15 september zal een chef-kok het beste van deze pruimen naar voren brengen in een restaurant in de Franse hoofdstad Parijs.

Voor meer informatie:
Monika Kujundzic
French Fruit Lovers
2788 route de la Mégère
82200 Moissac - Frankrijk
Tel.: +33 (0)6 62 02 77 15
monika@agence-kujundzic.com
www.lovita-plum.com