Tholen - Een loods, groenten en fruit erin en knallen. Het lukte Enzo Cassaro om met die formule binnen 3 jaar een omzet van 4 miljoen te halen. Dat succesverhaal van Vershal Boontjes is vastgelegd in een boek en nu gaat Enzo Cassaro ermee de boer op. In de uitzending van De Ondernemer vertelt hij over zijn missie en visie op het vak. Enzo denkt dat de groentemannen in het verleden verkeerde keuzes hebben gemaakt. Met Vershal Boontjes heeft hij laten zien dat je juist een goed belegde boterham kan verdienen met de verkoop van onbewerkt AGF.
Enzo toont zijn boek tijdens de uitzending van De Ondernemer
In de 30 jaar dat hij rondloopt in de AGF-detailhandel zag hij dat de AGF-afdeling van supermarkten de rol van gewone groenteboer overnamen. Daarbij is een verkeerde ontwikkeling ingezet. Groentemannen begonnen zich te onderscheiden door waarde toe te voegen, de krop andijvie werd gesneden andijvie en werd vervolgens een andijviestamppot. Het interieur van de winkel veranderde mee. "Interieurbouwers bouwen een heel mooi interieur maar daardoor krijgt de winkel ook een duur imago. Als je de gemiddelde consument vraagt: "Waar koop je je aardbeien het liefst? Dan zeggen ze op de markt. Winkels hadden meer een marktachtige uitstraling moeten krijgen", aldus Enzo.
De meest gestelde vraag aan Enzo is: waarom open je niet meer Vershallen Boontjes? Enzo gelooft echter niet in uitbreiding of franchisen. Wel wil hij het vak populair maken onder jonge ondernemers. In de uitzending van De Ondernemer vertelt hij over de kneepjes van het vak.
Klik hier voor de hele uitzending. Het interview met Enzo start vanaf 1 uur en 35 minuten.