Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Enzo Cassaro, Vershal Boontjes bij De Ondernemer

"Ik wil dat de groenteman weer populair wordt"

Tholen - Een loods, groenten en fruit erin en knallen. Het lukte Enzo Cassaro om met die formule binnen 3 jaar een omzet van 4 miljoen te halen. Dat succesverhaal van Vershal Boontjes is vastgelegd in een boek en nu gaat Enzo Cassaro ermee de boer op. In de uitzending van De Ondernemer vertelt hij over zijn missie en visie op het vak. Enzo denkt dat de groentemannen in het verleden verkeerde keuzes hebben gemaakt. Met Vershal Boontjes heeft hij laten zien dat je juist een goed belegde boterham kan verdienen met de verkoop van onbewerkt AGF.

Enzo toont zijn boek tijdens de uitzending van De Ondernemer

In de 30 jaar dat hij rondloopt in de AGF-detailhandel zag hij dat de AGF-afdeling van supermarkten de rol van gewone groenteboer overnamen. Daarbij is een verkeerde ontwikkeling ingezet. Groentemannen begonnen zich te onderscheiden door waarde toe te voegen, de krop andijvie werd gesneden andijvie en werd vervolgens een andijviestamppot. Het interieur van de winkel veranderde mee. "Interieurbouwers bouwen een heel mooi interieur maar daardoor krijgt de winkel ook een duur imago. Als je de gemiddelde consument vraagt: "Waar koop je je aardbeien het liefst? Dan zeggen ze op de markt. Winkels hadden meer een marktachtige uitstraling moeten krijgen", aldus Enzo.

De meest gestelde vraag aan Enzo is: waarom open je niet meer Vershallen Boontjes? Enzo gelooft echter niet in uitbreiding of franchisen. Wel wil hij het vak populair maken onder jonge ondernemers. In de uitzending van De Ondernemer vertelt hij over de kneepjes van het vak.

Klik hier voor de hele uitzending. Het interview met Enzo start vanaf 1 uur en 35 minuten.

Klik hier voor Boontjes, het boek Enzo