Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Webshop opent met vriesverse chefsmaaltijden voor consumenten

Bedacht door een executive chef met ervaring in sterrenkeukens en klaargemaakt door een team van professionele koks doet Way to Cool er alles aan om met de smaak, opmaak en uitstraling een verandering te brengen aan het enigszins stoffige imago van vriesmaaltijden.Het bedrijf richtte zich tot nu toe vooral op de hotellerie, maar lanceert nu ook een webshop voor de consument: vriesverse maaltijden voor thuis, gemaakt door professionele koks.

"Qua smaak zijn de maaltijden niet van vers te onderscheiden. Doordat er gebruik wordt gemaakt van shockfreezing, blijven de voedingswaarden, smaken en kleuren optimaal behouden", aldus Way to Cool. "Toen de consument in 2022 – tijdens een pilot – Way To Cool maaltijden kon bestellen via een online supermarkt, merkten ze bij Way To Cool dat het concept aansloeg. De maaltijden vielen in de smaak en de consument omarmde onder andere de Skip A Beet en Thai Oh Thai massaal."

Floris van Wijngaarden, oprichter van Way To Cool, denkt aan het begin te staan van een grote verandering in de wereld van diepvriesmaaltijden. "In Nederland zijn we het misschien nog niet helemaal gewend, maar in de landen om ons heen zie je al dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden. Vriezen is het nieuwe vers. Als je dit op de juiste manier doet, dan doet het niet onder voor “vers” eten. Qua smaak niet, maar ook qua kwaliteit niet. Wij kunnen niet wachten om met Way To Cool de mogelijkheden verder te ontdekken en ook ander assortiment toe te voegen aan onze webshop. Onze stip op de horizon is hét platform worden voor alles wat valt onder diepvriesassortiment."

Way To Cool biedt op haar webshop op www.waytocool.nl momenteel een productlijn van 15 vriesverse maaltijden en 3 ontbijtbowls. Het assortiment bestaat uit vega(n), vis en vlees maaltijden, maar wordt in de toekomst uitgebreid met meerdere producten. Enkele voorbeelden van het huidige assortiment zijn: Skip A Beet (bietencurry met zoete aardappel, broccoli, aceto uitjes & kokos), Gnoch Gnoch (gnocchi met gamba’s, groene groenten en Parmezaanse kaas) en High on Acai (een ontbijtbowl met blauwe bessen, aardbei, acai, avocado, honing, appel, amandelen, cacao nibs, hennepzaad & munt).

Publicatiedatum: