VK: Sainsbury’s Nectar Prices nu beschikbaar voor groenten en fruit
Na de introductie van Nectar Prices eerder dit jaar, breidt Sainsbury's nu haar loyaliteitsinitiatief uit door voor het eerst aanbiedingen voor AGF te introduceren. De 18 mln gebruikers van Nectar hebben nu toegang tot een breed assortiment groenten en fruit tegen een lagere prijs, waardoor ze veel kunnen besparen wanneer ze in de supermarkten van Sainsbury's of online winkelen.
Bron: about.sainsburys.co.uk
VK: Poundland brengt breder voedingsassortiment naar meer winkels
Poundland versnelt de uitrol van zijn levensmiddelenaanbod, waaronder gekoelde en diepgevroren producten, groenten en fruit, maar ook bieren, wijnen en sterke dranken naar meer winkels. Poundland brengt ook AGF naar meer winkels, met bananen, appelen, wortelen en zachtfruit, dat al verkrijgbaar is in meer dan 400 winkels en nog eens 50 winkels in juli.
Bron: retailgazette.co.uk
M&S onthult nieuwe Ierse Farm to Foodhall-campagne
M&S heeft haar eerste 'Farm to Foodhall'-campagne gepresenteerd met M&S Chefkok-ambassadeur Mark Moriarty. Deze spannende nieuwe multimediacampagne toont Mark Moriarty in een ontmoeting met de M&S Select Irish Farmers achter de topkwaliteit, 100% traceerbaar Iers rundvlees en Ierse bessen van de retailer.
Bron: retailnews.ie
Colruyt Group breidt aanbod Belgische Charentais meloenen uit
Colruyt Group gaat een innovatieve samenwerking aan met de Belgische teler Tomeco om een beperkte hoeveelheid Belgische Charentais meloenen vroeger in het seizoen aan te bieden, waardoor het aanbod van deze erg lekkere meloenen voor klanten wordt uitgebreid.
Bron: press.colruytgroup.com
Spar Hongarije rolt Munch food-saving app uit in Spar winkels in het hele land
Na een succesvolle pilot van zes maanden heeft Spar Hongarije de Munch-app uitgerold in alle Spar- en Interspar-winkels in het hele land. Deze digitale oplossing biedt goedkopere, snellere en handigere toegang tot voedingsmiddelen voordat ze worden verspild. In de deelnemende winkels kunnen verschillende producten, variërend van groenten en fruit tot vlees en zuivelproducten, in de Spar Munch pakketten worden opgenomen, maar ze zijn allemaal bijna aan het einde van hun houdbaarheidsdatum.
Bron: spar-international.com
El Corte Inglés rapporteert hoogste winst ooit in Portugal
De Spaanse retailer El Corte Inglés sloot 2022 af met een omzet van € 584 mln uit zijn Portugese activiteiten, wat neerkomt op een stijging van 20,2% jaar-op-jaar. De groep presteerde in de periode beter dan de markt en vergrootte daarmee zijn marktaandeel, aldus het dagblad Jornal de Negocios.
Bron: esmmagazine.com
VK: Waitrose versterkt marketingcampagne met nieuw 3D-billboard in Londen
Een opvallend nieuw 3D billboard, bijna 6 m hoog, is opgedoken in Westfield White City in Londen als onderdeel van de geïntegreerde marketingcampagne van Waitrose, die de schijnwerpers richt op de nieuwe prijsverlagingen van de supermarkt voor honderden producten: Essential British Spinach 260g Oude prijs € 2,04 Nieuwe prijs € 1,86 Korting van 8%. Waitrose Watermeloenstukjes 450g Oude prijs € 5,83 Nieuwe prijs €4,60 21% Korting.
Bron: johnlewispartnership.media
Belgische rechtbank bevestigt overname Mestdagh door Intermarché
Carrefour was het niet eens met de beslissing van de Belgische mededingingsautoriteit om in november vorig jaar akkoord te gaan met de overname zonder voorwaarden te stellen, zoals de verplichte verkoop van een aantal filialen. Carrefour voerde aan dat Intermarché na de overname in sommige regio's een te sterke positie zou innemen. De retailer vroeg daarom om achttien winkels weer te verkopen, maar daar ging de rechtbank niet in mee. In december had een lagere rechtbank het verzoek van Carrefour al afgewezen en de Brusselse rechtbank bevestigt nu die eerdere afwijzing, meldt de Belgische krant De Tijd.
Bron: retaildetail.eu
VK: Aardbeientelers uit Retford schitteren in nieuwe M&S-reclame naast tv-kok Tom Kerridge
Stephen Tasker van M&S Select Farmer: "We zijn verheugd om deel te nemen aan de nieuwste tv-campagne van M&S om te laten zien wat er allemaal komt kijken bij het telen van onze Red Diamond aardbeien. We vinden het belangrijk om ervoor te zorgen dat onze klanten de best mogelijke aardbeien krijgen en hopen dat de campagne een licht schijnt op de compromisloze kwaliteit van onze producten."
Bron: worksopguardian.co.uk
Omzet Britse supermarkt Morrisons stijgt met 1% dankzij veelbelovende prijzencampagne
Het Britse supermarktconcern Morrisons handhaafde zijn financiële prognose voor dit jaar met een stijging van de onderliggende kwartaalomzet met 1%, een teken dat zijn plan om prijsconcurrerender te worden aan kracht wint. Morrisons zei dat de totale omzet, exclusief brandstof, in de 13 weken tot 30 april met 3,1% is gestegen tot € 4,3 mld. De stijging van de onderliggende verkopen met 1% verhult een daling van de hoeveelheden wanneer rekening wordt gehouden met de inflatie.
Bron: reuters.com
Frankrijk: Retailer Casino vertelt schuldeisers dat het een eigen inbreng van minstens € 900 mln nodig heeft
De Franse retailer Casino, die in geldnood zit, zei dat het een schuldherschikkingsovereenkomst wil sluiten met zijn schuldeisers tegen het einde van volgende maand. Het bedrijf vertelde de schuldeisers dat het een eigen bijdrage nodig heeft van "minstens € 900 mln".
Bron: reuters.com