Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Murcia marktleider met Bimi

Ter gelegenheid van het nieuwe Bimi-seizoen heeft de regio Murcia het bezoek ontvangen van enkele populair wetenschappelijke journalisten uit heel Spanje. "We willen het onzichtbare zichtbaar maken, zodat de consument, via populair wetenschappelijke journalisten, alles ontdekt wat er achter een Bimi-stengel zit. We willen uitleggen welke processen er spelen, van zaadje tot gerecht, en welke mensen erbij betrokken zijn. Dit is de beste manier om waarde te geven aan groenten", zegt Antonio Ibarra, verantwoordelijke Ontwikkeling bij Sakata Seed Ibérica. "Tijdens het bezoek hebben ze kunnen leren over de delicate ontkieming van het zaad in de kwekerij, het beheer van de groenten op het veld en in het pakstation en de grote veelzijdigheid in de keuken.” 

Spanje grootste consument van Bimi in Europa
Met een groei van 32% in het afgelopen jaar zet Bimi onstuitbaar haar verovering van de Europese en Britse markt voort. In Spanje, het grootste teeltland van Europa, bedraagt het areaal meer dan 1.200 hectare. Een derde van de Bimi die in het Verenigd Koninkrijk wordt geconsumeerd, komt uit Spanje. Voor de EU loopt dat cijfer op tot 70%. 

Bimi is aanwezig in de schappen van de meeste supermarkten in Spanje en staat al regelmatig op het boodschappenlijstje van de Spaanse consument. "Spanje is het Europese land met de hoogste consumptie van Bimi, gevolgd door Portugal en vervolgens Denemarken, Finland en Noorwegen. De vooruitzichten om verder te groeien zijn zeer positief, want in landen zoals Zwitserland of Frankrijk wordt het nu pas geïntroduceerd en wordt het uitstekend ontvangen", besluit Antonio Ibarra. 

Voor meer informatie:
Bimi
www.bimi.es

Publicatiedatum: