Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl leidt groei Portugese retail in 2022

VK: Sainsbury's zet zijn uitbreiding voort met nieuwe winkel in Merseyside
Eerder deze maand kondigde Sainsbury's aan dat zijn buurtsupers voor het eerst een omzet behaalden van € 3,4 mld, met 12% meer klanten die in Sainsbury's Locals winkelen dan in het voorgaande jaar en de retailer zet zijn expansie voort met de opening van zijn Maghull Central Square Local in Sefton, Merseyside. In de winkel wordt elke dag vers brood en gebak gebakken en er zal ook een assortiment voordelige, hoogwaardige gekoelde producten, groenten en fruit en andere levensmiddelen en huishoudelijke artikelen worden aangeboden.
Bron: about.sainsburys.co.uk 

Zweedse flitsbezorger overgenomen door concurrent
Kavall, een start-up voor flitsbezorging in Stockholm, is overgenomen door concurrent Mathem. Kavall biedt bezorging van boodschappen in slechts 10 minuten, vanuit de eigen winkels tot aan de deur van de klant, terwijl Mathem een techgedreven supermarkt is die een flexibele e-commercedienst aanbiedt voor onder meer boodschappen, keukenproducten en woninginrichting.
Bron: arcticstartup.com 

Lidl leidt groei Portugese retail in 2022
Retailers Sonae en Jerónimo Martins eindigden 2022 als de grootste spelers in de Portugese supermarktsector, hoewel Lidl de grootste groei kende, zo blijkt uit nieuwe gegevens van Kantar. Volgens de gegevens, die werden gepubliceerd door Economia Online, zag MC Sonae, dat de Continente-vlag exploiteert, zijn marktaandeel dalen van 28,7% in Q4 2021 tot 27,1% in Q4 2022.
Bron: esmmagazine.com 

Miljoenen Britten stappen definitief over op online boodschappen bestellen sinds pandemie
Miljoenen Britten zijn sinds het begin van de pandemie in maart 2020 definitief overgestapt op het uitsluitend online bestellen van boodschappen, zo blijkt uit nieuwe cijfers. Volgens nieuwe gegevens over consumententrends van Barclays, die honderden miljoenen klantentransacties combineert om een gedetailleerd beeld te geven van de Britse uitgaven, hebben de pandemie en de aanhoudende kosten van levensonderhoud een aanzienlijke invloed gehad op het consumentengedrag en de manier waarop het publiek zijn vrij besteedbaar inkomen besteedt.
Bron: grocerygazette.co.uk 

Shoptalk Europe onthult nieuwste retailinnovaties
Shoptalk Europe, dat van 9 tot 11 mei plaatsvindt in de Fira Gran Via in Barcelona, is het belangrijkste platform voor het stimuleren van gesprekken over de toekomst van de retail.
Bron: esmmagazine.com 

Britse Tesco overtreft doelstelling flitsbezorging
Tesco, de grootste Britse supermarktgroep, heeft zijn doelstelling voor de uitrol van zijn flitsbezorger Whoosh overtroffen. In de afgelopen jaren is een groot aantal flitsbezorgers, waaronder Getir en GoPuff, opgestaan, waardoor traditionele supermarktconcerns zoals Tesco hun bedrijfsmodellen moeten herzien.
Bron: reuters.com 

Noorwegen: Prijsverlagingsinitiatieven schaden jaarwinst NorgesGruppen
Investeringen in prijsverlagingsinitiatieven en hogere kosten hebben geleid tot een daling van de winst van NorgesGruppen in het boekjaar 2022. Het Noorse retailer conglomeraat zag de winst dalen tot € 260 mln in 2022, van € 350 mln in 2021, terwijl de winstmarge voor de periode 2,8% bedroeg, een daling van 3,8% ten opzichte van het voorgaande jaar.
Bron: esmmagazine.com 

Jeronimo Martins dringt in Portugal aan op verlaging btw op voeding, kijkt naar Slowaakse markt
Jeronimo Martins, de op één na grootste retailer van Portugal, heeft er bij de regering op aangedrongen de belasting op de toegevoegde waarde op basisvoedingsmiddelen te verlagen en heeft beloofd zijn binnenlandse prijzen dienovereenkomstig te verlagen. Luis Araújo, hoofd van de Poolse eenheid Biedronka, de grootste foodretailer in Polen, zei dat veel Slowaakse consumenten al de grens oversteken om bij Biedronka te kopen en dat het bedrijf "zorgvuldig naar Slowakije kijkt" voor uitbreiding.
Bron: reuters.com 

Publicatiedatum: