Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"We willen een einde maken aan de oneerlijke manier van werken met A-merken"

Picnic biedt 'verboden' aanbiedingen nog altijd aan: "We zijn in goed overleg met NVWA"

"We zijn ermee begonnen omdat we erachter kwamen dat we bij onze inkoop in Nederland, Duitsland en Frankrijk totaal verschillende prijzen aangeboden kregen", vertelt Michiel Muller, oprichter van Picnic, aan VMT. "De meeste supermarkten kopen maar in één land in en merken die verschillen niet. De verschillen in prijs waren echter zo groot dat we dit verder zijn gaan uitzoeken. Daaruit bleek dat de Europese Commissie hier al jaren mee bezig is. Het is ook voor hen een doorn in het oog. De verschillen zijn enorm en de Europese consument is de dupe. We doen dit dus voor onze klanten. Door het aanbieden van de lage prijzen willen we aandacht vragen voor deze Europese prijsverschillen."

Volgens Muller overtreedt de supermarkt de wet dan ook niet. "Onze actie is conform de Europese en nationale wet- en regelgeving." Lees hier meer.

Publicatiedatum: