Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Nog tot begin juni Poolse appelen beschikbaar"

Na twee sterke maanden is maart een wisselvallige maand geweest wat betreft de appelhandel in Polen. Mateusz Wajnert, hoofd verkoop van de Poolse appelexporteur Galster, stelt dat de vraag vergelijkbaar is met voorgaande jaren. "Na een goede januari- en februarimaand, lijkt maart een beetje onwerkelijk. We hebben weken waarin onze werknemers overuren moeten doen, maar ook weken waarin er veel minder werk is. Daar zijn verschillende redenen voor, maar het heeft vooral te maken met de beschikbaarheid van appelen. En dat zal zo blijven tot het einde van het seizoen. Volgens mij lijkt de vraag niet veel te verschillen van die van vorige seizoenen. Laat ons zeggen dat de rotatie iets groter is dan vorig seizoen in deze tijd van het jaar." 

Nu het einde van het seizoen nadert, zal Galster zich richten op het op peil houden van de kwaliteit die de klanten eisen. "Voor Galster zijn onze doelen voor de laatste paar maanden van het seizoen om de volumes en kwaliteit voor onze bestaande klanten op peil te houden. Natuurlijk zijn we ook in gesprek met nieuwe klanten. We proberen de juiste overeenkomsten te vinden om samen te gaan werken. In ieder geval zouden we tot begin juni nog product beschikbaar moeten hebben."

Terugblikkende op het seizoen is Wajnert noch blij noch ontevreden over de resultaten. Wel hoopt hij dat het bedrijf komend seizoen nieuwe markten kan bereiken: "Ik heb van veel mensen de vraag gekregen hoe het seizoen is verlopen. Aan elk van hen heb ik geantwoord dat dit seizoen niet iets is om over op te scheppen, maar ook niet om over te klagen. Het is weer een seizoen waarin meer dan 90% van de handel wordt gedaan met klanten met wie we in voorgaande seizoenen hebben samengewerkt. En dat levert zeker resultaten op. We proberen echter te groeien, dus we moeten nu uitkijken naar nieuwe markten. Om meer overeenkomsten te sluiten, hebben we ook meer appelen van telers nodig. Ook dat is iets wat onze aandacht vereist."

Voor meer informatie:
Mateusz Wajnert
Galster Sp. z o.o.
Tel: +48 660 042 551 (Polen)
mateusz.wajnert@galster.pl  
www.galster.pl